• • •
Αυτή είναι η άποψη ορισμένων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της BMW και της Audi, οι οποίες αναπτύσσουν πρωτότυπα επιβατικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου παράλληλα με τους στόλους αυτοκινήτων με μπαταρίες, καθώς προετοιμάζονται να εγκαταλείψουν τα ορυκτά καύσιμα.
Με τον τρόπο αυτό προσπαθούν να είναι καλυμμένες από κάθε άποψη, εκτιμώντας ότι μια ενδεχόμενη αλλαγή πολιτικής πλεύσης θα μπορούσε να μετατοπίσει το ενδιαφέρον προς το υδρογόνο, σε μια βιομηχανία που καθορίστηκε εν πολλοίς από την πρώιμη απόφαση του Tesla να φτιάξει αυτοκίνητα κινούμενα με μπαταρίες.
Η Γερμανία, ως παγκόσμιος κόμβος της αυτοκίνησης, ποντάρει ήδη δισεκατομμύρια σε καύσιμα υδρογόνου, σε τομείς όπως η χαλυβουργική και τα χημικά, για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της. Οι επερχόμενες εκλογές θα μπορούσαν να οδηγήσουν τους Πράσινους σε μια κυβέρνηση συνασπισμού και να προωθήσουν περαιτέρω αυτή την τεχνολογία.
Η BMW είναι ο μεγαλύτερος υποστηρικτής του υδρογόνου μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, χαράσσοντας μια πορεία προς ένα μοντέλο μαζικής αγοράς γύρω στο 2030. Η εταιρεία έχει επίσης το βλέμμα της στην αλλαγή πολιτικής σχετικά με το υδρογόνο τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Ο γερμανικός κολοσσός με έδρα το Μόναχο ανέπτυξε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο υδρογόνου βασισμένο στο SUV X5, σε ένα πρότζεκτ που έχει ήδη χρηματοδοτηθεί εν μέρει από τη γερμανική κυβέρνηση.
Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα δοκιμαστικό στόλο σχεδόν 100 τέτοιων αυτοκινήτων το 2022.
Η Audi, αντίστοιχα, έχει συγκροτήσει μια ομάδα περισσότερων από 100 μηχανικών που ερευνούν τα πάντα γύρω από τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για λογαριασμό ολόκληρου του ομίλου Volkswagen και έχουν ήδη κατασκευάσει μερικά πρωτότυπα αυτοκίνητα.
Πολύ κοστοβόρο για την ώρα
Το υδρογόνο θεωρείται σίγουρο στοίχημα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές φορτηγών στον κόσμο, όπως η Daimler Truck, η Volvo Trucks και Hyundai, επειδή οι μπαταρίες είναι πολύ βαριές για εμπορικά οχήματα μεγάλων αποστάσεων.
Ωστόσο, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου - όπου το υδρογόνο περνά μέσα από έναν καταλύτη, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια - είναι προς το παρόν πολύ δαπανηρή για τα καταναλωτικά αυτοκίνητα της μαζικής αγοράς. Τα κελιά είναι πολύπλοκα και περιέχουν ακριβά υλικά και παρόλο που ο ανεφοδιασμός είναι ταχύτερος από την επαναφόρτιση της μπαταρίας, η υποδομή αυτή σπανίζει για την ώρα.
Το γεγονός ότι το υδρογόνο είναι τόσο πίσω στην κούρσα προς την οικονομικά προσιτή αγορά σημαίνει επίσης ότι ορισμένοι πρωτοπόροι της τεχνολογίας, όπως οι Πράσινοι στη Γερμανία, προτιμούν να δίνουν προτεραιότητα στα επιβατικά αυτοκίνητα με μπαταρία, επειδή τα βλέπουν ως τον ταχύτερο τρόπο για να επιτύχουν τον κύριο στόχο της απαλλαγής από τον άνθρακα στις μεταφορές.Η τεχνολογία υδρογόνου είναι πολύ ακριβή για να είναι βιώσιμη στην καταναλωτική αγορά σήμερα, αλλά το κόστος θα μειωθεί καθώς οι εταιρείες φορτηγών επενδύουν σε αυτή την τεχνολογία για να φέρουν στην μαζική αγορά τα οχήματα κυψελών καυσίμου.
Η BMW, προς το παρόν, βλέπει τα αυτοκίνητα υδρογόνου ως «συμπληρωματικά» στη μελλοντική γκάμα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, παρέχοντας μια εναλλακτική λύση για τους πελάτες που δεν μπορούν να φορτίζουν στο σπίτι τους ή θέλουν να ταξιδεύουν μακριά και να ανεφοδιάζονται γρήγορα.
Μακρύς και δύσκολος δρόμος
Ωστόσο, εκτιμάται ότι θα χρειαστούν χρόνια μέχρι η ευρωπαϊκή πολιτική υποστήριξη για τα αυτοκίνητα με υδρογόνο να μετατραπεί σε σημαντικές πωλήσεις.
Πράγματι, οι διάφορες χρήσεις του υδρογόνου - σε επαγγελματικά οχήματα, αεροπορία και αποθήκευση ενέργειας - θα ωθήσουν στην υιοθέτησή του σε επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά μακροπρόθεσμα.
Οι σημερινές εκτιμήσεις αναφέρουν τα μοντέλα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα αποτελούν μόλις το 0,1% των πωλήσεων στην Ευρώπη έως το 2030 και θα απογειωθούν μόνο μετά το 2035.
Εξάλλου, εξακολουθούν να υπάρχουν διαφωνίες σχετικά με τις προοπτικές της τεχνολογίας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ακόμη και στους ομίλους αυτοκινήτων.
Ωστόσο, οι Πράσινοι υποστηρίζουν τη χρήση καυσίμου υδρογόνου στα πλοία και τα αεροπλάνα και θέλουν να επενδύσουν σημαντικά στο «πράσινο» υδρογόνο που παράγεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.
Η πολιτική, όμως, μπορεί να είναι απρόβλεπτη - τα οχήματα ντίζελ από «άγια» έγιναν «αμαρτωλά» μετά το σκάνδαλο της Volkswagen με την εξαπάτηση στις εκπομπές ρύπων, το οποίο ήρθε στο φως το 2015.
Ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θεωρούν την τεχνολογία υδρογόνου ως «ασφαλιστήριο συμβόλαιο» καθώς η ΕΕ στοχεύει στην αποτελεσματική απαγόρευση οχημάτων ορυκτών καυσίμων από το 2035.
Πέρυσι η Daimler δήλωσε ότι θα περιορίσει σταδιακά την παραγωγή της Mercedes GLC F-CELL, ένα SUV με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, αλλά μια πηγή εξοικειωμένη με τα σχέδια της εταιρείας είπε ότι το επίμαχο πρότζεκτ θα μπορούσε εύκολα να αναβιώσει εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή μια γερμανική κυβέρνηση με τη συμμετοχή των Πρασίνων αποφασίσει να προωθήσει τα αυτοκίνητα υδρογόνου.
Το αυτοκίνητο του μέλλοντος (;)
Για χρόνια, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Toyota , Nissan και Honda και η Hyundai της Νότιας Κορέας, ήταν μόνες στην ανάπτυξη και προώθηση αυτοκινήτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου, αλλά τώρα έχουν παρέα.
Η Κίνα επεκτείνει τις υποδομές υδρογόνου, με αρκετές
αυτοκινητοβιομηχανίες να εργάζονται τώρα πάνω στα αυτοκίνητα με κυψέλες
καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της Great Wall Motor, η οποία σχεδιάζει να
αναπτύξει ένα SUV με υδρογόνο.
Η ΕΕ θέλει να κατασκευάσει περισσότερους σταθμούς τροφοδοσίας υδρογόνου για επαγγελματικά οχήματα. Το μπλοκ είναι πιθανό να αρχίσει να προωθεί επιβατικά αυτοκίνητα υδρογόνου σε δύο έως τρία χρόνια.
Η Audi της VW μπορεί να ερευνά τις κυψέλες καυσίμου, για παράδειγμα, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, εμφανίζεται καυστικός για τα αυτοκίνητα με υδρογόνο.
«Το αυτοκίνητο υδρογόνου αποδείχθηκε ότι ΔΕΝ είναι η λύση στην κλιματική αλλαγή» λέει. «Οι ψευτοσυζητήσεις αυτές είναι χάσιμο χρόνου», επιμένει.
Ο γενικός διευθυντής της Toyota στην Ευρώπη, έχει διαφορετική άποψη. Ο ίδιος είναι βέβαιος ότι τώρα που οι κυβερνήσεις έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους για τη μείωση του άνθρακα, θα προωθήσουν το υδρογόνο παράλληλα με την μπαταρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Χρειαζόμαστε και τις δύο τεχνολογίες» επισημαίνει.
Για κάποιους, το υδρογόνο θα μπορούσε να τροφοδοτήσει την αγορά με περισσότερα από 400 εκατομμύρια αυτοκίνητα έως το 2050.
Αναδημοσίευση: huffingtonpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου