Αυτή τη φορά οικοδεσπότες είναι 3 χώρες. Οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και το
Μεξικό. Και με 48 συμμετέχοντες.
Το πρώτο για το οποίο απόρησα μόλις έμαθα για τη διοργάνωση είναι
ποιος ο λόγος που αυξήθηκαν οι συμμετέχοντες από 32 σε 48. Βέβαια ούτε ο λόγος
που έγιναν το 1998 32 ομάδες από 24 που ήταν ως τότε κατάλαβε κανείς.
Κι αναρωτιέμαι. Γιατί να μην είναι 100; Οι όλες οι χώρες του κόσμου
193;
Αλλά ας αρχίσουμε με τις πρώτες εντυπώσεις μου. Και θα μείνω στα
καθαρά ποδοσφαιρικά. Και δε θα σχολιάσω «τα γυμνάσια» που κάνουν στο Ιράν ή την
απαγόρευση εισόδου στις ΗΠΑ του Σομαλού διαιτητή ποδοσφαίρου Ομάρ Αμπντουλκαντίρ Αρτάν
Το ότι πλέον οι ομάδες είναι 48, που προανέφερα, υπάρχει η συνέπεια
πως είναι χωρισμένες σε 12 ομίλους. Είναι τόσοι που κανείς φίλαθλος,
τουλάχιστον, να μη θυμάται την σύνθεσή του κάθε ομίλου. Κι αν προσθέσω την
κατάσταση στις αθλητικές, αλλά και τις πολιτικές, εφημερίδες, οι φίλαθλοι δεν
είναι ενημερωμένοι για τον τρόπο διεξαγωγής του τουρνουά. Μια που δεν πρόσεξα
να έχει κυκλοφορήσει ένθετο με την παρουσίαση του τουρνουά.
Αφήνω μια επιφύλαξη μια που, αν και στο κέντρο τη Λάρισας, εδώ και
μήνες Αθηναϊκός Τύπος «δεν έρχεται» στην περιοχή μου.
Υπάρχει το κουπόνι του πρώην ΟΠΑΠ (που ξεπουλήθηκε στην allwyn)
εκτός του ότι είναι καθαρά στοιχηματίζον. Φαίνεται να σα να είναι φτιαγμένο από
κάποιον αγράμματο.
Αν ήθελαν απλά να έχουν ένα ελληνικό γράμμα δίπλα στη λέξη «όμιλος»,
όπως κάνουν διεθνώς, δεν «έχει καμμιά δουλειά» να υπάρχει ο όμιλος ΣΤ. Θα μου
πείτε λεπτομέρειες. Αλλά αυτές οι λεπτομέρειες δείχνουν τη σοβαρότητα της
δουλειάς,
Αγωνιστικά τώρα. Υπάρχουν ομάδες που δεν έπρεπε να είναι καν εκεί
όπως το Κουρασάο ή το Πράσινο Ακρωτήρι. Αλλά φαντάζομαι πως μπήκαν εκεί γιατί
είναι υπερβολικά μεγάλος ο αριθμός των ομάδων. Το πιο πιθανό είναι για
οικονομικούς λόγους. Να πουληθούν παραπάνω «τηλεοπτικά δικαιώματα», αφού εκτός
των αγώνων θα χρειάζονται και πολλές μεταδόσεις για συνεντεύξεις. Να πουληθούν
πολλά αναμνηστικά, αλλά και να ταξιδέψουν φίλαθλοι κι από άλλε χώρες.
Κι αυτό εξηγεί γιατί αυξήθηκαν τόσο οι συμμετέχουσες χώρες.
Ακόμη:
• Καθιέρωσαν «τάιμ άουτ», hydration break
(διάλειμμα ενυδάτωσης) το λένε. Και νομίζουν πως τους πιστέψαμε με θερμοκρασίες
κοντά στους 35 βαθμούς. Στον χθεσινό (21/6) αγώνα Βελγίου – Ιραν από περιέργεια
ένας φίλος «ρώτησε» το smartphone
του «Τί θερμοκρασία έχει τώρα στο Λος Άντζελες», που διεξαγόταν ο αγώνας και
του «έβγαλε» 23 βαθμούε κελσίου.
Και με την κίνηση αυτή αλλοιώνουν την μορφή του αγώνα αφού κάποιοι
ξεκουράζονται και κάποιοι άλλοι παίρνουν οδηγίες από την προπονητική ομάδα.
Αλλά πρέπει να «παίξουν διαφημίσεις στην τηλεόραση». Το θετικό είναι
πως οι θεατές όμως αντιδρούν αποδοκιμάζοντας, ας μην έχουν οι πιο πολλοί
«ποδοσφαιρική παιδεία».
• Οι διαιτητές σε ορισμένες περιπτώσεις μιλούν στους θεατές,
εξηγώντας πχ γιατί αποβλήθηκε κάποιος. Στ’ αγγλικά βέβαια. Τώρα γιατί στα
Αγγλικά ενώ ο αγώνας μπορεί να γίνεται στο Μεξικό που μιλούν Ισπανικά ή στον Καναδά
που επίσημη γλώσσα έχουν τα Γαλλικά. Ενώ οι ποδοσφαιριστές μπορεί να μη
καταλαβαίνουν, δεν ξέρω.
• Οι ποδοσφαιριστές που παίζουν στις ευρωπαϊκές ομάδες είναι
εξουθενωμένοι. Λόγω των πολλών αγώνων. Με αποτέλεσμα να διακρίνονται οι
Αφρικανοί και μάλιστα αυτοί που δεν αγωνίζονται στην γηραιά ήπειρο. Ή
αντίστοιχα Ασιάτες ή (Νότιο και
Βόριο)Αμερικάνοι αντίστοιχα.
Αυτές οι παρατηρήσεις μου από την πρώτη βδομάδα. Των αγώνων, που
παρακολουθώ. Και είναι σίγουρος πως θα έχω κι άλλες παρατηρήσεις. Αυτές όπως και
η όλη η κριτική του τουρνουά μετά και τον τελικό,


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου