Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 8 Μαΐου 2023

Η Le Monde diplomatique για την τραγωδία των Τεμπών και την ατιμωρησία εταιρειών

Φωτογραφία ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΝΤΟΜΑΛΗΣ
Ακόμη ένα άρθρο πλήρους αποδόμησης των κυβερνητικών «επιχειρημάτων» για την τραγωδία στα Τέμπη! Ακόμη μία μεγάλη και σοβαρή ευρωπαϊκή εφημερίδα η Le Monde diplomatique με άρθρο που υπογράφει η Élisa Perrigueur δεν αναφέρεται μόνο στα αίτια της τραγωδίας που έχουν έτσι κι αλλιώς αναλυθεί αλλά προχωρά και στην βεβαιότητα που έχουν εμπλεκόμενες εταιρείες και οργανισμοί ότι δεν πρόκειται να ελεγχθούν σοβαρά από την Δικαιοσύνη.

Το άρθρο με τίτλο «Η μοιραία Οδύσσεια του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα»  περιγράφει τα αίτια της τραγωδίας επικαλούμενο μαρτυρίες εργαζομένων και ειδικών

• • •

Αναφέρει επίσης τις κυβερνητικές δικαιολογίες σημειώνοντας ότι καμία απ ΄ αυτές δεν έπεισε τους πολίτες που διαδήλωνα επί ημέρες με συνθήματα που μιλούσαν για «προμελετημένο έγκλημα» και «δολοφόνους».

To oλοσέλιδο ρεπορτάζ
της Le Monde Diplomatique
για την τραγωδία στα Τέμπη
Στο άρθρο επισημαίνεται ακόμη ότι τα συνδικάτα και ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA) είχαν σημάνει συναγερμό. Πριν από το δυστύχημα, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο είχε το χειρότερο ρεκόρ ασφάλειας στην ΕΕ, με έναν θάνατο ανά εκατομμύριο επιβάτες-, πέντε φορές πάνω τον μέσο όρο.

Τονίζει ότι οι κυβερνήσεις προτιμούσαν να δίνουν τα πάντα για την κατασκευή αυτοκινητόδρομων που είναι πιο κερδοφόροι για ιδιώτες. Αναφέρει ότι «η τεράστια ιδιωτική εταιρεία λεωφορείων ΚΤΕΛ μπορεί να υπερηφανεύεται ότι μεταφέρει περίπου το 80% των επιβατών στους δρόμους των 117.000 χιλιομέτρων της χώρας. Εν τω μεταξύ, το ένα τρίτο του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας έχει θυσιαστεί στη λιτότητα. Η Πελοπόννησος, για παράδειγμα, έχει τώρα μόνο 68 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής διαδρομής σε χρήση, σε σύγκριση με τα 706 χιλιόμετρα το 2000 και τα 435 χιλιόμετρα το 2009. Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα είναι από τα λίγα που παραμένουν ενεργά. Πολλοί εργαζόμενοι, οικογένειες και φοιτητές χρησιμοποιούν αυτή τη γραμμή, η οποία συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας σε τέσσερις ώρες. Όμως ο συνολικός αριθμός των καθημερινών δρομολογίων μεταξύ τους μειώθηκε από 32 το 2009 σε 14».

Στο άρθρο αναφέρεται ακόμη ότι «από το 2014 η ΕΕ έχει διαθέσει περίπου 805 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων της Ελλάδας. Όμως η καταστροφή των Τεμπών ανέδειξε τις μοιραίες καθυστερήσεις, όπως αυτή με τη σύμβαση 717, συμφωνία του 2014 μεταξύ της θυγατρικής του ΟΣΕ Ergose, Alstom και της ελληνικής εταιρείας Aktor για αναβάθμιση σηματοδότησης στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας που επρόκειτο να ολοκληρωθεί το 2016, με κόστος 41 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται κυρίως από την Ε.Ε. Είναι ακόμα ημιτελής».

Η σημαντική διάσταση που αναδεικνύει το άρθρο της Le Monde diplomatique όμως έχει να κάνει με τις έρευνες και την απόδοση δικαιοσύνης. Ο  Γιώργος Βασάλος, λέκτορας στο Ινστιτούτο Πολιτικών Σπουδών της Λιλ, μιλά για τις αποτυχίες του κράτους δικαίου στην Ελλάδα: «Ορισμένες από τις εμπλεκόμενες εταιρείες πιστεύουν ότι πιθανότατα δεν θα διερευνηθούν από την κυβέρνηση ή από τα δικαστήρια.»

Η αρθογράφος γράφει: «Τον Σεπτέμβριο του 2022 η αθώωση μετά από έφεση περίπου 15 πρώην διευθυντών της γερμανικής εταιρείας Siemens, που καταδικάστηκαν σε δικαστήριο για το ρόλο τους σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα δωροδοκίας της χώρας, συγκλόνισαν πολλούς και μετέδωσαν μια εικόνα ατιμωρησίας».

Γίνεται αναφορά στις επιπτώσεις που προκάλεσαν οι ανεπιτυχείς πολιτικές που επέβαλε η τρόϊκα στην Ελλάδα.

Ο Νικόλαος Κιουτσούκης, τεχνικός της Hellenic Train και γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ, δηλώνει ότι «η τρόικα σκότωσε την Ελλάδα, όπως σκότωσε και τον ΟΣΕ».

Το άρθρο προσθέτει ότι  «ως μέρος ενός πρώτου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής το 2010, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), το ΔΝΤ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλαν περικοπές στον προϋπολογισμό και διέλυσαν τις δημόσιες υπηρεσίες με αντάλλαγμα οικονομική βοήθεια. Ο ΟΣΕ και η TrainOSE, η κρατική εταιρεία εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων (τώρα ιδιόκτητη μετονομάστηκε σε Hellenic Train) χαρακτηρίστηκαν ως υπερστελεχωμένες . Ο οικονομικός εκτροχιασμός των σιδηροδρόμων έγινε πριν την έλευση της τρόικας και το πρώτο μνημόνιο».

 Όλο το κείμενο στα Γαλλικά από την ιστοσελίδα της Le Monde diplomatique εδώ

  


Αναδημοσίευση: militaire.gr

Πηγή: monde-diplomatique.fr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου