Μετά από αρκετά χρόνια έχουμε αγροτικές κινητοποιήσεις. Για
την ώρα η κυβέρνηση κρατά μια στάση που για την ώρα (αν και είναι πολύ νωρίς
μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε ουδέτερη ή ακόμη και θετική. Κι αυτό παρ’ όλο που
είχαμε την Τεράρτη (20/1) είχαμε τον υπουργό αγροτικής ανάπτυξης κ. Αποστόλου
πάνω από 12 ώρες στην πρώην νομαρχία Κομοτινής. Να σημειώσω πως όπως κυκλοφορεί
στο μόνο internet ο
Βαγγέλης Αποστόλου βγήκε από τη νομαρχία μεταμφιεσμένος αστυνομικός.
Οι αγροτικές κινητοποιήσεις σε περιοχές του νομού Λάρισας όπως
στο Κιλελέρ ξεκίνησαν μ’ ένα απρόσμενο γεγονός. Την κλοπή μπαταριών από κάποια,
αρκετά, τρακτέρ. Η οποία κατά πάσα πιθανότητα, όπως δήλωσαν και οι ίδιοι οι
αγρότες έγιναν από κάποιους...
«φτωχοδιαβόλους» που θέλουν να τις πουλήσουν για να βγάλουν
λεφτά, θύμισε σε πολλούς μια ιστορία
περίπου μια εικοσαετία πίσω.
* * *
Τότε επί κυβέρνησης Σημίτη, οι αγρότες είχαν προχωρήσει σε
μπλόκα σε όλη την χώρα, αντιδρώντας στην Κοινή Αγροτική Πολιτική της ΕΕ,
προκαλώντας πρωτοφανή προβλήματα στις οδικές συγκοινωνίες. Έπειτα από τις
πρώτες εβδομάδες κινητοποιήσεων, η κατάσταση έγινε ιδιαίτερα πιεστική για την
κυβέρνηση που αποφάσισε να αφήσει κατά μέρους την ήπια αντιμετώπισή τους και να
περάσει σε πιο δυναμικά μέτρα.
Η κυβέρνηση έδωσε εντολή στις δυνάμεις καταστολής να
ακινητοποιήσουν τα τρακτέρ ώστε αυτά να μην μπορούν να βγουν στη μέση του
οδοστρώματος αποκλείοντας την διέλευση και τα μέλη των ΕΚΑΜ φαίνεται πως έγιναν
ιδιαίτερα δημιουργικά…
Το ρεπορτάζ της εποχής, από τον Ριζοσπάστη μεταφέρει τις καταγγελίες
των αγροτών από τον κόμβο των Μικροθηβών.
«Στο κόμβο των Μικροθηβών η επέλαση των ΕΚΑΜ άφησε πίσω της
ό,τι ακριβώς θα άφηνε και μια επέλαση βανδάλων. Ολα έδειχναν ότι δε δόθηκε η
εντολή "ακινητοποιήστε τα τρακτέρ ", αλλά "διαλύστε τα τρακτέρ
". Ετσι όταν το Σάββατο το μεσημέρι οι αγρότες αντίκρισαν τα τρακτέρ τους,
τράβαγαν τα μαλλιά τους και η οργή και η αγανάκτησή τους έφτασε στο απροχώρητο.
Τα τρακτέρ , που υποτίθεται ότι περιφρουρούσαν οι ισχυρές
αστυνομικές δυνάμεις που έστειλε εκεί η κυβέρνηση, είχαν υποστεί ζημιές πολλών
εκατομμυρίων δραχμών. Και το χειρότερο είναι ότι οι δολιοφθορές που έγιναν θα
πολλαπλασίαζαν κατά πολύ το κόστος των ζημιών και θα μπορούσαν να στοιχίσουν
ακόμα και ανθρώπινες ζωές, αν ξεκινούσαν αμέσως τα τρακτέρ , όσα δηλαδή
μπορούσαν να πάρουν μπρος το μεσημέρι του περασμένου Σαββάτου.
Δεν ήταν μόνο τα ξεφουσκωμένα λάστιχα και οι καταστροφές
στις βαλβίδες, τις σαμπρέλες και στα λινά των ελαστικών: Στα πετρέλαια και
λάδια είχε ριχτείζάχαρη , χώμα και πέτρες για να καταστραφούν οι κινητήρες και
μια τέτοια βλάβη θα στοίχιζε πάνω από 2.000.000 δραχμές.
Ακόμα κόπηκαν ιμάντες, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι σε
πολλές περιπτώσεις οι ιμάντες κόπηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε μόλις ξεκινήσουν τα
τρακτέρ να βγουν εκτός λειτουργίας και να προκαλέσουν καταστροφές στους
κινητήρες.
Το σκηνικό της καταστροφής συμπληρώνουν τα σπασμένα παρμπρίζ
και φανάρια, τα "σφαγμένα" λάστιχα με μαχαίρια, τα κομμένα καλώδια,
οι πεταμένες τάπες και δείκτες λαδιού, τα κλεμμένα ραδιομαγνητόφωνα και
εργαλεία, τα τρυπημένα κολάρα, λαστιχάκια και φίλτρα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις
έλειπαν και μηχανικά εξαρτήματα όπως μίζες και άλλα.
Από το μεσημέρι του Σαββάτου ο κόμβος των Μικροθηβών
μετατράπηκε σε ένα απέραντο συνεργείο και βουλκανιζατέρ. Αγρότες και μηχανικοί
δούλεψαν πυρετωδώς ένα ολόκληρο 24ωρο. Ο κάθε αγρότης κατέγραφε τις ζημιές και
τις έθετε υπόψη της Πανθεσσαλικής Συντονιστικής Επιτροπής, που έχει ανακοινώσει
ήδη ότι θα γίνουν μηνύσεις κατά των υπευθύνων.»
Αναδημοσίευση: patrinanea.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου