Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021

Η Volkswagen μετά από έξι χρόνια, στη σκιά ενός νέου σκανδάλου

Η Volkswagen βρίσκεται μπροστά σε ένα νέο σκάνδαλο παραποίησης ρύπων, με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης να έχουν εστιάσει στο λογισμικό που προσαρμόζει τη λειτουργία του κινητήρα στην εξωτερική θερμοκρασία και το υψόμετρο.

• • •

Ήταν Σεπτέμβριος του 2015 όταν οι αμερικανικές αρχές δημοσιοποίησαν τα ευρήματά τους από τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν σε πετρελαιοκίνητα μοντέλα του Volkswagen Group, σύμφωνα με τα οποία o γερμανικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών χρησιμοποιούσε ένα παράνομο λογισμικό ώστε να παραποιεί τους εκλυόμενους ρύπους των κινητήρων diesel. Με το συγκεκριμένο «θέμα» έχω ασχοληθεί στις 22 Σεπτεμβρίου του 2015 και δείτε το εδώ

Επί της ουσίας, το λογισμικό το οποίο εντόπισαν οι αμερικανικές αρχές είχε την ικανότητα να προσαρμόζει τη λειτουργία του κινητήρα κατά τη διάρκεια των προβλεπόμενων μετρήσεων ρύπων, μειώνοντας τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου έως και 400% σε σχέση με τις πραγματικές.

Ο όμιλος Volkswagen δεν αρνηθεί τις κατηγορίες, με τον τότε επικεφαλής του Group, Martin Winterkorn, να παραιτείται δηλώνοντας ωστόσο ότι δεν γνώριζε για τη χρήση του παράνομου λογισμικού.

Μάλιστα στις αρχές Νοεμβρίου του 2015, ο όμιλος Volkswagen θα παραδεχθεί ότι το παράνομο λογισμικό δεν παραποιούσε μόνον τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου, αλλά και εκείνες το διοξειδίου του άνθρακα, όπως άλλωστε και τις τιμές της κατανάλωσης καυσίμου.

Πολύ σύντομα το σκάνδαλο παραποίησης των εκλυόμενων ρύπων θα πάρει παγκόσμιες διαστάσεις, με τους Γερμανούς να βρίσκονται αντιμέτωποι όχι μόνο με τις αμερικανικές αλλά και με τις ευρωπαϊκές αρχές.

Ο αριθμός των αυτοκινήτων που έφεραν το παράνομο λογισμικό θα υπερβεί τα 11 εκατομμύρια και το κόστος που προέκυψε για τον ίδιο τον όμιλο της Volkswagen περισσότερα από 28,5 δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς φυσικά να συνυπολογίζεται σε αυτό οι απώλειες από τη δραματική πτώση των πωλήσεων που βίωσε το αμέσως επόμενο διάστημα.

 

Dieselgate: Το νέο σκάνδαλό

Έξι χρόνια μετά κι ενώ η υπόθεση του DieselGate δεν έχει κλείσει ακόμα για την Volkswagen, o γερμανικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών έρχεται αντιμέτωπος με ένα νέο σκάνδαλο παραποίησης ρύπων.

Αυτή τη φορά στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών αρχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρέθηκε το λογισμικό το οποίο προσαρμόζει τη λειτουργία του κινητήρα στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και το υψόμετρο, μεταβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο και τους ρύπους που εκλύονται.

Ειδικότερα, πρόκειται για το λογισμικό το οποίο ελέγχει τη λειτουργία της βαλβίδας ανακυκλοφορίας καυσαερίων, η οποία οδηγεί ένα μέρος των ρύπων εκ νέου στους θαλάμους καύσης του κινητήρα μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την περιεκτικότητά τους σε βλαβερές ουσίες, όπως τα οξείδια του αζώτου.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που η εξωτερική θερμοκρασία κυμανθεί εκτός των προβλεπόμενων ορίων (15-33 βαθμούς Κελσίου) και το υψόμετρο υπερβεί τα 1.000 μέτρα, το συγκεκριμένο λογισμικό κλείνει τη βαλβίδα ανακυκλοφορίας καυσαερίων με συνέπεια να αυξάνονται σημαντικά τα επίπεδα οξειδίου του αζώτου.

Σύμφωνα με το πόρισμα της επιτροπής που όρισε το ανώτερο δικαιοδοτικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης το λογισμικό αυτό θα πρέπει να θεωρηθεί παράνομο, ακόμα κι αν ενεργεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτρέψει τη φθορά του κινητήρα.

Κι αυτό γιατί οι περιβαλλοντικές συνθήκες που έχουν οριστεί από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι ενδεικτικές εκείνων που επικρατούν σε χώρες όπως η Αυστρία -από την οποία ξεκίνησε το ζήτημα- όπου η μέση θερμοκρασία είναι σημαντικά χαμηλότερη από τους 15 βαθμούς Κελσίου και το υψόμετρο υπερβαίνει σε αρκετές περιοχές της χώρας τα 1.000 μέτρα.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποδεχθεί την πρόταση του εισαγγελέα, Ιωάννη Ράντου, τότε o όμιλος Volkswagen θα είναι αναγκασμένος να προχωρήσει σε έναν νέο κύκλο ανακλήσεων και στον αναπρογραμματισμό του λογισμικού που ελέγχει τη λειτουργία της βαλβίδας ανακύκλωσης καυσαερίων

 

Καλείται να αποζημιώσει όλους τους Ευρωπαίους καταναλωτές

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ζητά από την Volkswagen να καταβάλλει αποζημιώσεις σε όλους τους Ευρωπαίους καταναλωτές που είχαν στην κατοχή τους κάποιο από τα 8 εκατομμύρια οχήματα του ομίλου με λογισμικό παραποίησης ρύπων.

Το σίριαλ του σκανδάλου παραποίησης ρύπων -γνωστό και ως DieselGate- συνεχίζεται για την Volkswagen η οποία πλέον καλείται να αποζημιώσει όλους τους Ευρωπαίους καταναλωτές που είχαν στην κατοχή τους κάποιο πετρελαιοκίνητο μοντέλο του γερμανικού ομίλου με εγκατεστημένο λογισμικό παραποίησης ρύπων.

Μέχρι στιγμής, η Volkswagen έχει έρθει σε συμφωνία να καταβάλλει αποζημιώσεις μόνο στους Γερμανούς ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, γεγονός που επί της ουσίας αναγκάζει εκείνους που δεν κατοικούν στη Γερμανία να κινηθούν δικαστικά ώστε να διεκδικήσουν τη καταβολή του προβλεπόμενου ποσού.

Το γεγονός αυτό αντιβαίνει στους κανόνες δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς συνιστά διάκριση των καταναλωτών με βάση τη χώρα στην οποία διαμένουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εξωδικαστικός συμβιβασμός του ομίλου Volkswagen με τις ενώσεις καταναλωτών της Γερμανίας προβλέπει την καταβολή στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων του ποσού των 1.350 ευρώ το οποίο μπορεί να φτάσει -ανάλογα με την ηλικία και τον τύπο του οχήματος- ακόμα και τα 6.250 ευρώ.

Μάλιστα, οι ευρωπαϊκές αρχές κατηγορούν τo Volkswagen Group ότι κωλυσιεργεί στην καταβολή των αποζημιώσεων επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να κερδίσει χρόνο.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα αυτοκίνητα που φέρουν λογισμικό παραποίησης ρύπων σε ολόκληρο τον κόσμο υπερβαίνουν τα 8,5 εκατομμύρια και το κόστος το οποίο πρόκειται να προκύψει για τον όμιλο Volkswagen θα ξεπεράσει τα 30 δισεκατομμύρια ευρώ.

 

 

Αναδημοσίευση: carandmotor.gr και 2η σελίδα από το carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου