Την ώρα που η Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδας πακετάριζε την
έκθεσή της «η είδηση υπό διωγμό», προκειμένου να μεταφερθεί στο Ευρωκοινοβούλιο
και να παρουσιαστεί εκεί την περασμένη Δευτέρα 3 Ιουνίου, της ανακοινώθηκε πως
η έκθεση δεν μπορεί να εκτεθεί ως έχει.
Με πρόσχημα διαδικαστικά κωλύματα, κάποιοι γραφειοκράτες σταμάτησαν την παρουσίαση της έκθεσης στον κεντρικό εκθεσιακό χώρο του Ευρωκοινοβουλίου, λίγες ώρες πριν τα εγκαίνια της, όταν, μάλιστα αυτή προετοιμαζόταν για πάνω από 6 μήνες, ανταποκρινόμενη στην κάλεσμα της ευρωβουλευτού Μαριλένας Κοππά, αναφέρει η ανακοίνωση της Ένωσης.
«Ως ΕΦΕ απαντάμε πως, εάν οι φωτογραφίες μας σοκάρουν κάποιους γραφειοκράτες και δεν επιθυμούν να τις δουν αναρτημένες στους κεντρικούς τοίχους του «ελεύθερου και ανοιχτού» Ευρωκοινοβουλίου που στηρίζει κατά τα άλλα όλα την ελευθερία του Τύπου, δηλώνουμε πως όσα αποτυπώνονται στην έκθεση αυτή, είναι ένα μικρό μόνο κομμάτι της καθημερινότητάς μας που βιώνουμε στην Ελλάδα εδώ και καιρό.
Με πρόσχημα διαδικαστικά κωλύματα, κάποιοι γραφειοκράτες σταμάτησαν την παρουσίαση της έκθεσης στον κεντρικό εκθεσιακό χώρο του Ευρωκοινοβουλίου, λίγες ώρες πριν τα εγκαίνια της, όταν, μάλιστα αυτή προετοιμαζόταν για πάνω από 6 μήνες, ανταποκρινόμενη στην κάλεσμα της ευρωβουλευτού Μαριλένας Κοππά, αναφέρει η ανακοίνωση της Ένωσης.
«Ως ΕΦΕ απαντάμε πως, εάν οι φωτογραφίες μας σοκάρουν κάποιους γραφειοκράτες και δεν επιθυμούν να τις δουν αναρτημένες στους κεντρικούς τοίχους του «ελεύθερου και ανοιχτού» Ευρωκοινοβουλίου που στηρίζει κατά τα άλλα όλα την ελευθερία του Τύπου, δηλώνουμε πως όσα αποτυπώνονται στην έκθεση αυτή, είναι ένα μικρό μόνο κομμάτι της καθημερινότητάς μας που βιώνουμε στην Ελλάδα εδώ και καιρό.
Αρνούμενοι την προβολή της έκθεσης στον κεντρικό εκθεσιακό
χώρο του Ευρωκοινοβουλίου, λίγες ώρες μάλιστα πριν τα εγκαίνιά της, απλά
εθελοτυφλούν σε μια πραγματικότητα που βιώνουν οι εργαζόμενοι στον Ελληνικό
Τύπο, καταδεικνύοντας με τον πιο προφανή τρόπο πως δεν έχουν σκοπό να κάνουν
τίποτα στην πράξη για την επίθεση στην ελευθερία του Τύπου, παρά μόνο να
αρκεστούν σε απλές ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα τους που σκοπό έχουν ίσως να
απαλύνουν τις συνειδήσεις τους στους κλειστούς και καθαρούς χώρους που
κινούνται.
Καλούμε όλες τις δημοσιογραφικές ενώσεις του κόσμου καθώς και τη Διεθνή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων να στηρίξει τον αγώνα της ΕΦΕ σε αυτή την επίθεση που δέχεται η προσπάθεια μας για την «ελεύθερη παρουσίαση της είδησης», από κάποιους γραφειοκράτες του Ευρωκοινοβουλίου σήμερα.
Σε πείσμα όλων αυτών, απαντούμε πως η έκθεση θα παρουσιαστεί και θα προβληθεί στο Ευρωκοινοβούλιο στο πλαίσιο ημερίδας στα τέλη του Ιουνίου. Κι εκεί θα είμαστε όλοι μαζί για να ενώσουμε τις φωνές μας και να ακουστεί η κραυγή αγωνίας μας μέχρι τους τοίχους που δεν μας επιτρέψατε να εκθέσουμε τα χαστούκια που τρώμε καθημερινά προσπαθώντας να ενημερώσουμε τους πολίτες, και να καταγράψουμε την ιστορία του τόπου μας.
Λίγα λόγια για την έκθεση:
Σε μια εποχή που η Φωτογραφία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής και την ενημέρωσης όλων μας, στην Ελλάδα η φωτοειδησεογραφική εικόνα αλλά και γενικότερα η επαγγελματική φωτογραφία τείνουν να γίνουν είδος προς εξαφάνιση.
Στην έκθεση που παρουσιάζεται στο Ευρωκοινοβούλιο από την Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδας, ανταποκρινόμενη στην πρόσκληση της ευρωβουλευτού Μαριλένας Κοππά, εκ μέρους του S&D, οι άνθρωποι του Τύπου γίνονται οι ίδιοι πρωταγωνιστές της είδησης.
Στην προσπάθειά τους να αποτυπώσουν τα τεκταινόμενα, οι εργαζόμενοι στον Ελληνικό στον Τύπο –με κύριους πρωταγωνιστές τους φωτορεπόρτερ και τους εικονολήπτες, αφού ο εξοπλισμός τους προδίδει την ιδιότητά τους– γίνονται συχνά οι ίδιοι θύματα.
Οι επαγγελματίες φωτορεπόρτερ πολύ συχνά ξοδεύουν το 1/3 του χρόνου φωτογράφισής τους, κατά τη διάρκεια κάλυψης ενός γεγονότος – από το πιο απλό γεγονός που έχει συμβεί σε δημόσιο χώρο, μέχρι διαδηλώσεις, συνεντεύξεις Τύπου κα, προκειμένου να εξηγήσουν όχι μόνο σε απλούς πολίτες, αλλά και σε αρμόδιους, το αυτονόητο: ότι οι φωτορεπόρτερ οφείλουν να φωτογραφίζουν στο πλαίσιο της Φωτοειδησεογραφίας και της Ενημέρωσης.
Στην τελευταία έκθεση των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα (RFS) για την ελευθερία του Τύπου το 2012, η Ελλάδα από την 30η θέση που είχε το 2007, καταβαραθρώθηκε στην 84η θέση, αμέσως μετά Μαλάουι, το Μπουτάν και τη Νικαράγουα
Καλούμε όλες τις δημοσιογραφικές ενώσεις του κόσμου καθώς και τη Διεθνή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων να στηρίξει τον αγώνα της ΕΦΕ σε αυτή την επίθεση που δέχεται η προσπάθεια μας για την «ελεύθερη παρουσίαση της είδησης», από κάποιους γραφειοκράτες του Ευρωκοινοβουλίου σήμερα.
Σε πείσμα όλων αυτών, απαντούμε πως η έκθεση θα παρουσιαστεί και θα προβληθεί στο Ευρωκοινοβούλιο στο πλαίσιο ημερίδας στα τέλη του Ιουνίου. Κι εκεί θα είμαστε όλοι μαζί για να ενώσουμε τις φωνές μας και να ακουστεί η κραυγή αγωνίας μας μέχρι τους τοίχους που δεν μας επιτρέψατε να εκθέσουμε τα χαστούκια που τρώμε καθημερινά προσπαθώντας να ενημερώσουμε τους πολίτες, και να καταγράψουμε την ιστορία του τόπου μας.
Λίγα λόγια για την έκθεση:
Σε μια εποχή που η Φωτογραφία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής και την ενημέρωσης όλων μας, στην Ελλάδα η φωτοειδησεογραφική εικόνα αλλά και γενικότερα η επαγγελματική φωτογραφία τείνουν να γίνουν είδος προς εξαφάνιση.
Στην έκθεση που παρουσιάζεται στο Ευρωκοινοβούλιο από την Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδας, ανταποκρινόμενη στην πρόσκληση της ευρωβουλευτού Μαριλένας Κοππά, εκ μέρους του S&D, οι άνθρωποι του Τύπου γίνονται οι ίδιοι πρωταγωνιστές της είδησης.
Στην προσπάθειά τους να αποτυπώσουν τα τεκταινόμενα, οι εργαζόμενοι στον Ελληνικό στον Τύπο –με κύριους πρωταγωνιστές τους φωτορεπόρτερ και τους εικονολήπτες, αφού ο εξοπλισμός τους προδίδει την ιδιότητά τους– γίνονται συχνά οι ίδιοι θύματα.
Οι επαγγελματίες φωτορεπόρτερ πολύ συχνά ξοδεύουν το 1/3 του χρόνου φωτογράφισής τους, κατά τη διάρκεια κάλυψης ενός γεγονότος – από το πιο απλό γεγονός που έχει συμβεί σε δημόσιο χώρο, μέχρι διαδηλώσεις, συνεντεύξεις Τύπου κα, προκειμένου να εξηγήσουν όχι μόνο σε απλούς πολίτες, αλλά και σε αρμόδιους, το αυτονόητο: ότι οι φωτορεπόρτερ οφείλουν να φωτογραφίζουν στο πλαίσιο της Φωτοειδησεογραφίας και της Ενημέρωσης.
Στην τελευταία έκθεση των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα (RFS) για την ελευθερία του Τύπου το 2012, η Ελλάδα από την 30η θέση που είχε το 2007, καταβαραθρώθηκε στην 84η θέση, αμέσως μετά Μαλάουι, το Μπουτάν και τη Νικαράγουα
.
Η έκθεση «Η είδηση υπό διωγμό» παρουσιάστηκε στην Αθήνα το Σεπτέμβριο του 2012, σε συνεργασία με το Μορφωτικό ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ, με πολύ μεγάλη επιτυχία, καθώς μεγάλος αριθμός επισκεπτών, όπως οι ίδιοι επεσήμαναν, δε γνώριζαν πόσο δύσκολο, αλλά και επικίνδυνο είναι να ασκείς το επάγγελμα του φωτορεπόρτερ στην Ελλάδα.
Οι φωτογραφίες που παρουσιάζονται δεν εμπίπτουν στο συμβατικό χαρακτήρα του εικαστικού status που λίγο ή πολύ γνωρίζουμε, ούτε στους κανόνες μιας καλλιτεχνικής έκθεσης φωτογραφίας, αλλά αποτελούν μια μαρτυρία των φωτογράφων- δημιουργών της, ένα ντοκουμέντο για ότι βίωσαν ή ότι αντίκρισαν κατά τη διάρκεια της εργασίας τους.
Ως «παρατηρητές», φωτορεπόρτερ και εικονολήπτες βρίσκονται πάντα στη μέση της... εμπόλεμης ζώνης μεταξύ αστυνομίας και διαδηλωτών με απόρροια αυτού, να στιγματίζονται ως εχθροί και από τις δύο πλευρές.
Στην έκθεση «Η Είδηση υπό διωγμό» οι δημιουργοί δεν έχουν στο μυαλό τους, αλλά ούτε και την πολυτέλεια του χρόνου, να δουλέψουν πάνω στη δυναμική σύνθεση του κάδρου ή τα χρώματα. Μοναδικός τους σύμμαχος, πέρα από τη φωτογραφική μηχανή, είναι το ένστικτό τους που βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση. Το «θέμα» τους, η βία που ασκείται στους συναδέλφους τους ή τους ίδιους όταν καλύπτουν τέτοια γεγονότα, διαρκεί ελάχιστο χρονικό διάστημα και στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αυτών δεν υπάρχουν άλλοι «μάρτυρες» με φωτογραφική μηχανή. Τόσο λοιπόν η σπανιότητα της καταγραφής τέτοιων γεγονότων όσο και η συλλογή του υλικού, κάνουν την έκθεση αυτή ακόμη πιο ιδιαίτερη.
Η παρουσίασή της στο ευρύ κοινό, αποτελεί μια αυταπόδεικτη απάντηση σε όσους επιχείρησαν στο παρελθόν ή θα επιχειρήσουν στο μέλλον να φιμώσουν με οποιοδήποτε τρόπο τους εργαζόμενους στην Ενημέρωση, αφού όσο υπάρχουν γεγονότα θα υπάρχουν και εκείνοι που θα τα μεταδίδουν, καθώς η σχέση του ανθρώπου με την Είδηση, είναι συνυφασμένη με την ίδια του την ύπαρξη πάνω στη Γη και αποτελεί εσωτερική του ανάγκη».
Η έκθεση «Η είδηση υπό διωγμό» παρουσιάστηκε στην Αθήνα το Σεπτέμβριο του 2012, σε συνεργασία με το Μορφωτικό ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ, με πολύ μεγάλη επιτυχία, καθώς μεγάλος αριθμός επισκεπτών, όπως οι ίδιοι επεσήμαναν, δε γνώριζαν πόσο δύσκολο, αλλά και επικίνδυνο είναι να ασκείς το επάγγελμα του φωτορεπόρτερ στην Ελλάδα.
Οι φωτογραφίες που παρουσιάζονται δεν εμπίπτουν στο συμβατικό χαρακτήρα του εικαστικού status που λίγο ή πολύ γνωρίζουμε, ούτε στους κανόνες μιας καλλιτεχνικής έκθεσης φωτογραφίας, αλλά αποτελούν μια μαρτυρία των φωτογράφων- δημιουργών της, ένα ντοκουμέντο για ότι βίωσαν ή ότι αντίκρισαν κατά τη διάρκεια της εργασίας τους.
Ως «παρατηρητές», φωτορεπόρτερ και εικονολήπτες βρίσκονται πάντα στη μέση της... εμπόλεμης ζώνης μεταξύ αστυνομίας και διαδηλωτών με απόρροια αυτού, να στιγματίζονται ως εχθροί και από τις δύο πλευρές.
Στην έκθεση «Η Είδηση υπό διωγμό» οι δημιουργοί δεν έχουν στο μυαλό τους, αλλά ούτε και την πολυτέλεια του χρόνου, να δουλέψουν πάνω στη δυναμική σύνθεση του κάδρου ή τα χρώματα. Μοναδικός τους σύμμαχος, πέρα από τη φωτογραφική μηχανή, είναι το ένστικτό τους που βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση. Το «θέμα» τους, η βία που ασκείται στους συναδέλφους τους ή τους ίδιους όταν καλύπτουν τέτοια γεγονότα, διαρκεί ελάχιστο χρονικό διάστημα και στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αυτών δεν υπάρχουν άλλοι «μάρτυρες» με φωτογραφική μηχανή. Τόσο λοιπόν η σπανιότητα της καταγραφής τέτοιων γεγονότων όσο και η συλλογή του υλικού, κάνουν την έκθεση αυτή ακόμη πιο ιδιαίτερη.
Η παρουσίασή της στο ευρύ κοινό, αποτελεί μια αυταπόδεικτη απάντηση σε όσους επιχείρησαν στο παρελθόν ή θα επιχειρήσουν στο μέλλον να φιμώσουν με οποιοδήποτε τρόπο τους εργαζόμενους στην Ενημέρωση, αφού όσο υπάρχουν γεγονότα θα υπάρχουν και εκείνοι που θα τα μεταδίδουν, καθώς η σχέση του ανθρώπου με την Είδηση, είναι συνυφασμένη με την ίδια του την ύπαρξη πάνω στη Γη και αποτελεί εσωτερική του ανάγκη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου