Όλοι γνωρίζουμε, ότι ο τακτικός έλεγχος και η σωστή συντήρηση ενός αυτοκινήτου είναι αναγκαίοι, προκειμένου να γλιτώσουμε από απρόβλεπτες, δαπανηρές επισκευές.
Ακόμη και το πιο καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο όμως μπορεί να πάθει μεγάλες ζημιές και βλάβες εξαιτίας ορισμένων λαθών, που κάνουν από άγνοια πολλοί οδηγοί. Η ευπάθεια ενός αυτοκινήτου και η εμφάνιση πρόωρων φθορών ή βλαβών εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό τον οδηγό του. Δείτε συνηθισμένα οδηγικά λάθη, που κάνουμε στις καθημερινές διαδρομές μας και «σκοτώνουν» το Ι.Χ. μας σε βάθος χρόνου.
• • •
«Καβαλάμε πεζοδρόμια»
Το «καβάλημα των πεζοδρομίων» μπορεί να κάνει ζημιά στα ελαστικά του αυτοκινήτου μας. Όσο πιο οξεία είναι η γωνία των τροχών και όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα, τόσο πιθανότερη είναι η ζημιά στη δομή του ελαστικού, η οποία δεν γίνεται αμέσως ορατή. Στην πορεία σχηματίζεται ωστόσο ένα εξόγκωμα σαν «καρούμπαλο» στο ελαστικό, οπότε πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα. Αν χρειαστεί να αναρριχηθούμε με το Ι.Χ. μας σε ένα πεζοδρόμιο, τότε το προσεγγίζουμε με χαμηλή ταχύτητα και στρίβουμε το τιμόνι, ώστε να σχηματίζουν οι τροχοί ορθή γωνία.
Φρενάρουμε συνεχώς στις κατηφόρες
Τα ενισχυμένα φρένα των σύγχρονων αυτοκινήτων έχουν ‘’ξεμάθει’’ πολλούς οδηγούς από την αξιοποίηση της δύναμης του κινητήρα για να επιβραδύνουν το όχημα στις κατηφόρες, αντί να πατούν συνέχεια το σχετικό πεντάλ. Όποιος φρενάρει συνέχεια σε καταβάσεις χιλιομέτρων, φθείρει τα τακάκια χωρίς λόγο. Ακόμη και σε μοντέλα με αυτόματα σασμάν κατεβάζουμε σε τέτοιες συνθήκες χειροκίνητα τις σχέσεις για να επιβραδύνουμε το όχημα και δεν χρησιμοποιούμε μόνιμα τα φρένα.
Στρίβουμε ακίνητοι το τιμόνι
Προσπαθήστε να στρίψετε το τιμόνι σε ένα ακινητοποιημένο αυτοκίνητο με σβησμένο κινητήρα. Τότε θα διαπιστώσετε, πόσο μεγάλη δύναμη πρέπει να βάλετε, για να στρίψουν οι τροχοί. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν, ότι ακόμη και οι επιτόπιοι ελιγμοί οφείλουν να γίνονται με το αυτοκίνητο να κυλά, αλλιώς προκαλούνται φθορές στο σύστημα διεύθυνσης.
Κακοποιούμε τον συμπλέκτη
Όποιος πατάει συνεχώς –έστω και ελαφρά- το πεντάλ του συμπλέκτη περιμένοντας σε ένα κόκκινο φανάρι, χρειάζεται γυμνασμένες γάμπες και χρήματα για την επισκευή του συμπλέκτη λόγω πρόωρης φθοράς. Το ίδιο ισχύει, αν αλλάζουμε σχέσεις με μισοπατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη ή συνηθίζουμε να ξεκουράζουμε πάνω σε αυτό το αριστερό μας πόδι!
Υαλοκαθαριστήρες χωρίς νερό
Mόλις ξεκινήσει η βροχή, πρέπει να βάλουμε άμεσα σε λειτουργία τους υαλοκαθαριστήρες. Αρκεί να υπάρχει νερό στο σχετικό δοχείο, γιατί σε διαφορετική περίπτωση τρίβει ο υαλοκαθαριστήρας πάνω στο παρμπρίζ μικροσκοπικά σωματίδια σκόνης, που χαράσσουν σαν γυαλόχαρτο το κρύσταλλο. Έτσι δεν φθείρονται μόνο οι υαλοκαθαριστήρες, αλλά και το ίδιο το παρμπρίζ, που εμφανίζει μετά από χρόνια γρατσουνιές όταν πέφτει φως πάνω του.
Αναδημοσίευση: ieidiseis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου