Ένας χρόνος έχει περάσει έχει περάσει από εκείνην την εφιαλτική νύχτα του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Και χθες «η Ελλάδα βρισκόταν στους δρόμους» και με πορείες βροντοφώναξε πως δε θα ξεχαστούν οι νεκροί των Τεμπών.
Ένα νέο ηχητικό ντοκουμέντο έρχεται να συμπληρώσει τον πολυσέλιδο ήδη φάκελο της υπόθεσης που αφορά την τραγωδία στα Τέμπη. Το ηχητικό ντοκουμέντο που έφθασε στο zougla.gr, αναπαράγει μία χαρακτηριστική τηλεφωνική συνομιλία μεταξύ ενός συνεργάτη γνωστού νομικού παράγοντα της Θεσσαλίας και του Δημήτρη Τσιτσιβά πρώην προϊσταμένου μηχανοδηγών Λάρισας.
Πρόκειται για έμπειρο άτομο με πολλά χρόνια στον ΟΣΕ, που ξέρει πρόσωπα και πράγματα. Κυρίως ξέρει να αποφεύγει τις …. κακοτοπιές όπως προκύπτει από την συνομιλία.
• • •
Σε κάποια στιγμή ο έμπειρος υπάλληλος του ΟΣΕ ακούγεται να λέει στον συνομιλητή του:
Τσιτσιβάς: Μη μπλέκεις αγόρι μου, μη μπλέκεις γιατί είναι πολλά στη μέση…
Και λίγο αργότερα τον προτρέπει να μην ασχοληθεί περαιτέρω και να φύγει…
Τσιτσιβάς: Μην ασχοληθείς, μην…
Συνεργάτης: Δεν ασχολούμαι δεν θα κάνω κάτι.
Τσιτσιβάς: Φύγε…
Είναι φανερό πως ο προϊστάμενος των μηχανοδηγών Λάρισας προσπαθεί να πείσει τον συνομιλητή του πως δεν πρέπει κανείς να «μπλέξει» με καταθέσεις και μαρτυρίες διότι πίσω από αυτήν την υπόθεση βρίσκονται εταιρείες και συμφέροντα.
Είναι οδυνηρό να ακούει κάποιος τέτοιες τοποθετήσεις μετά από μία τραγωδία που έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη. Είναι θλιβερό να ακούει κάποιος έναν πολίτη που τυγχάνει να είναι και έμπειρος υπάλληλος του ΟΣΕ να παροτρύνει τους συνομιλητές του να αποφύγουν κάθε ανάμιξη με την ανακριτική διαδικασία.
Ο συγκεκριμένος μηχανοδηγός καταλήγει στο ξεκάθαρο συμπέρασμα πως ο σταθμάρχης στη Λάρισα, ο Βασίλης Σαμαράς, που είχε βάρδια το μοιραίο βράδυ, «ξέχασε το κλειδί γυρισμένο». Ο Σαμαράς άφησε το γραφείο του και πηγαινοερχόταν στην γειτονική καφετέρια Mikel, επισημαίνει με σιγουριά ο Δημήτρης Τσιτσιβάς.
Ο ρόλος του Βασίλη Σαμαρά είναι ήδη γνωστός και με λεπτομέρειες καταγεγραμμένος στο ανακριτικό υλικό. Όπως γνωστός είναι και ο τρόπος επιλογής του από τους υποψηφίους για την θέση σταθμάρχη. Γνωστές είναι και οι προσωπικές του σχέσεις με το πολιτικό κατεστημένο της Θεσσαλίας, ιδιαίτερα δε με αυτό της κυβερνώσας παράταξης, της Νέας Δημοκρατίας.
Ωστόσο οι ευθύνες για την τραγωδία δεν περιορίζονται στο στενό κύκλο μιας χούφτας τοπικών υπαλλήλων του ΟΣΕ. Ούτε η ατομική ευθύνη του σταθμάρχη στη Λάρισα το μοιραίο βράδυ απομείωνει την πολιτική ευθύνη όλων των κυβερνήσεων οι οποίες από το 2014 και μετά δεν υλοποίησαν την περίφημη Σύμβαση 717 για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Τα πορίσματα είναι σαφή. Αν είχε εγκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης και ψηφιακού ελέγχου του σιδηροδρομικού τράφικ δεν θα είχε συμβεί η τραγωδία και δεν θα θρηνούσαμε 57 νεκρούς. Οι πολιτικές ευθύνες των κυβερνήσεων, των συγκεκριμένων υπουργών και των συγκεκριμένων εταιρικών στελεχών που ενεπλάκησαν στην υπόθεση είναι σαφείς και ξεκάθαρες.
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω οι διάλογοι που ακούγονται σε αυτό το ηχητικό ντοκουμέντο είναι ενδεικτικοί του κλίματος και της νοοτροπίας που επικρατεί στον ΟΣΕ μεταξύ του στελεχιακού δυναμικού. Ού μπλέξεις, κρατήσου μακριά, απέφυγε να εκτεθείς. Πρόκειται για κώδικα αποφυγής κάθε ευθύνης και κάθε επιπλοκής. Πρόκειται για αρρώστια που κατατρώγει την ελληνική δημόσια διοίκηση.
Παρακολουθείστε την πλήρη απομαγνητοφώνηση των διαλόγων. Το ηχητικό ντοκουμέντο είναι στη διάθεση της «Ζούγκλας» και βεβαίως στη διάθεση της Δικαιοσύνης. Στην αρχή ακούγεται απλά μία φωνή να συμβουλεύει τον συνομιλητή του «να μείνει μακριά» και να μην μπλέξει. Πρόκειται για μία εισαγωγή η οποία προϊδεάζει για όσα ακολουθούν.
Τσιτσιβάς: Δυστυχώς δεν θα μπορέσω να σας βοηθήσω στοπ. Με είχαν τρελάνει…
Συνεργάτης: Γιατί – γιατί ποιος είναι πιο επικίνδυνος; Ποιος μπορεί να είναι δηλαδή;
Τσιτσιβάς: Εμένα με τρέλαναν τα κανάλια. Αυτή η Αδαμαντία Λιόλιου, που είναι στο Οpen, με είχε τρελάνει στα τηλέφωνα… Με είχε τρελάνει. Της είπα όχι δεν θα μπορέσω.
Συνεργάτης: Δημήτρη, δεν μου λες όμως ποιος είναι ο πιο επικίνδυνος. Δηλαδή άμα πάω εγώ εκεί με ποιον θα μπλέξω;
Τσιτσιβάς: Αγόρι μου θα σε έχουν συνέχεια στις δίκες, στα δικαστήρια. Έλα εδώ και έλα δω και έλα δω. Έλα δω να δώσεις συμπληρωματική. Έλα δω να δώσεις καταθέσεις. Θα μπλέξεις. Μετά άμα μπλέξεις…
Συνεργάτης: Το ατύχημα εσύ ξέρεις καθόλου πως έγινε; Που ήσουν τόσα χρόνια στον ΟΣΕ; Τουλάχιστον να ξέρω, τουλάχιστον τι γίνεται. Να έχω μια εικόνα ρε φίλε…
Τσιτσιβάς: Ποιο το ατύχημα;
Συνεργάτης: Ναι πως έγινε, αφού εσύ ήσουν τόσα χρόνια ξέρεις…
Τσιτσιβάς: Μα το ατύχημα το έκανε ο σταθμάρχης να πούμε. Γύρισε το κλειδί, ξέχασε το κλειδί γυρισμένο γιατί μπήκε μέσα ο προαστιακός κι έφυγε να πούμε το Ιntercity, από εδώ με γυρισμένο κλειδί, αντίθετα…
Συνεργάτης: Αντίθετα, αυτό το ‘χα μάθει, ναι..
Τσιτσιβάς: Το ξέχασε το κλειδί γυρισμένο…
Συνεργάτης: Αυτός δηλαδή το άφησε κι έφυγε; Αυτό…
Τσιτσιβάς: Μη μπλέκεις αγόρι μου, μη μπλέκεις γιατί είναι πολλά στη μέση.
Συνεργάτης: Ναι εντάξει δεν το κάνω, δεν…
Τσιτσιβάς: Θέλω να ακούσεις κάποια πράγματα που σου λέω τώρα εδώ. Δεν έχουνε τέτοιο… Μια εξεταστική επιτροπή και δεν μπόρεσε να…
Συνεργάτης: Καλά κι αυτός ο χαζός δεν το είδε;
Τσιτσιβάς: Μα το είδε και τον φώναζε και δεν απαντούσε γιατί είχε πάει στο Mikel, σου λέω.
Συνεργάτης: Α μπράβο, πήγε στο Mikel, Αμ αυτό σου λέω, α ναι, αυτό ήθελα να πω. Δεν ήταν στο πόστο του.
Τσιτσιβάς: Δεν ήταν εκεί…
Συνεργάτης: Τέλος, αυτό εντάξει άντε. Άντε ρε Δημήτρη μου…
Τσιτσιβάς: Μην ασχοληθείς, μην…
Συνεργάτης: Δεν ασχολούμαι δεν θα κάνω κάτι
Τσιτσιβάς: Φύγε…
Αναδημοσίευση: zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου