Πολύ καλό και διδακτικό θα έλεγα ήταν τι κείμενο του
σύμβουλου επιχειρήσεων κ. Ανδρέα Δρυμιώτη
Δημοσιεύτηκε υπό τον ίδιο τίτλο στην Καθημερινή της περασμένης Κυριακής
26 Ιουλίου
* * *
Τον
τελευταίο καιρό περάσαμε δύσκολες μέρες και, αφού είμαστε στη μέση του
καλοκαιριού, σκέφτηκα να σας δώσω ένα χαλαρό κείμενο. Είναι γεγονός ότι τα
πρώτα 6 μαθήματα διοίκησης κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο και ένας καλός παλιός
φίλος μού τα έστειλε. Επειδή θεώρησα ότι η αντιγραφή είναι η μεγαλύτερη κολακεία,
γι’ αυτό σας τα παραθέτω αυτούσια. Επιπλέον, σας προτρέπω να διαβάσετε το
τελευταίο μάθημα γιατί δεν είναι ανέκδοτο αλλά μια αληθινή ιστορία με πολλά
μηνύματα.
Μάθημα 1ο: Ενας άνδρας μπαίνει στο
μπάνιο μόλις η γυναίκα του έχει κάνει ντους, και το κουδούνι της πόρτας χτυπά.
Η γυναίκα του ρίχνει μια πετσέτα επάνω της και τρέχει στην πόρτα. Οταν ανοίγει
την πόρτα, βλέπει τον Γιώργο, τον γείτονα. Πριν ανοίξει το στόμα της, ο Γιώργος
τής λέει: «Σου δίνω 1.000 ευρώ να βγάλεις την πετσέτα και να με αφήσεις να σου
χαϊδέψω τα στήθη σου». Επειτα από λίγη σκέψη η γυναίκα βγάζει την πετσέτα και
στέκεται γυμνή μπροστά στον Γιώργο. Αυτός την κοιτάζει για λίγο, τη χαϊδεύει,
της δίνει τα 1.000 ευρώ και φεύγει. Η γυναίκα βάζει πάλι την πετσέτα και
γυρνάει πίσω στο μπάνιο. Ο άνδρας της τη ρωτάει: «Ποιος ήταν;». «Ηταν ο Γιώργος
ο γείτονας», απαντάει αυτή. «Ωραία, λέει ο άνδρας, μήπως είπε τίποτα για τα
1.000 ευρώ που μου χρωστάει;».Ηθικό δίδαγμα της ιστορίας: Εάν μοιράζεσαι έγκαιρα κρίσιμες πληροφορίες με τους συνεταίρους σου, μπορεί να προλάβεις δυσάρεστες εκπλήξεις.
Μάθημα 2ο: Ενας ιερέας μετέφερε με το αυτοκίνητό του μια νέα καλόγρια. Αυτή σταύρωσε τα πόδια της και φάνηκαν οι καλλίγραμμοι μηροί της. Ο ιερέας έχασε για λίγο τον έλεγχο του αυτοκινήτου και όταν συνήλθε έβαλε το χέρι του πάνω στο γόνατό της. Η καλόγρια είπε: «Πάτερ, θυμήσου τον ψαλμό 129»! Ο ιερέας τράβηξε το χέρι του, αλλά σε λίγο ξαναέπιασε το γόνατο της καλόγριας. Η καλόγρια είπε πάλι: «Πάτερ, θυμήσου τον ψαλμό 129»! Ο ιερέας απήντησε: «Συγγνώμη, αδελφή, αλλά η σάρκα είναι αδύναμη». Οταν έφτασαν στο μοναστήρι των γυναικών, η καλόγρια αναστέναξε βαθιά και έφυγε. Μόλις έφτασε στην εκκλησία, ο ιερέας έτρεξε να βρει τον ψαλμό 129. Ο ψαλμός έλεγε: «Να στοχεύετε πιο ψηλά, εκεί θα βρείτε την αγαλλίαση».
Ηθικό δίδαγμα της ιστορίας: Εάν δεν είσαι καλά πληροφορημένος για την εργασία σου, μπορεί να χάσεις καλές ευκαιρίες.
Μάθημα 3ο: Ενας υπεύθυνος πωλήσεων, ένας υπάλληλος διοίκησης και ο διευθυντής τους πήγαιναν να γευματίσουν όταν βρήκαν μια παλιά γκαζόλαμπα. Την έτριψαν και βγήκε από μέσα ένα Τζίνι. Το Τζίνι είπε: «Θα ικανοποιήσω μια ευχή από τον καθένα σας». «Εγώ πρώτος, εγώ πρώτος!», λέει ο υπάλληλος διοίκησης. «Θέλω να είμαι στις Μπαχάμες, να οδηγώ ένα ταχύπλοο και να μη νοιάζομαι για τίποτα στον κόσμο». Παφ. Και έγινε. «Εγώ μετά, εγώ μετά!», λέει ο υπεύθυνος πωλήσεων. «Θέλω να είμαι στη Χαβάη, χαλαρώνοντας στην παραλία με την προσωπική μου μασέζ και απολαμβάνοντας την αγάπη στη ζωή μου». Παφ. Και έγινε. «ΟΚ, η σειρά σου τώρα», λέει το Τζίνι στον διευθυντή. Ο διευθυντής είπε: «Θέλω αυτούς τους δύο πίσω στο γραφείο μετά το γεύμα».
Ηθικό δίδαγμα της ιστορίας: Πάντα αφήνουμε το αφεντικό να έχει τον πρώτο λόγο.
Μάθημα 4ο: Ενας αετός καθόταν επάνω σε ένα δένδρο χωρίς να κάνει τίποτα. Ενα μικρό κουνέλι βλέπει τον αετό και τον ρωτά: «Μπορώ να κάθομαι σαν και εσένα και να μην κάνω τίποτα;». Ο αετός απάντησε: «Βέβαια, γιατί όχι!». Το κουνέλι λοιπόν κάθισε κάτω στο έδαφος και αναπαυόταν. Ξαφνικά, εμφανίζεται μια αλεπού, ορμάει και τρώει το κουνέλι.
Ηθικό δίδαγμα της ιστορίας: Για να μπορείς να κάθεσαι και να μην κάνεις τίποτα, πρέπει να βρίσκεσαι σε πολύ υψηλή θέση.
Μάθημα 5ο: Μια γαλοπούλα συνομιλούσε με έναν ταύρο. «Θα ήθελα να μπορούσα να ανεβώ στην κορυφή αυτού του δένδρου», είπε η γαλοπούλα, «αλλά δεν έχω δυνάμεις». «Γιατί δεν δοκιμάζεις λίγο από τα περιττώματά μου;», απάντησε ο ταύρος, «είναι πολύ θρεπτικά». Η γαλοπούλα τσίμπησε από έναν σωρό κοπριάς και διαπίστωσε ότι της έδωσε αρκετή δύναμη για να φτάσει το κατώτερο κλαδί του δένδρου. Την άλλη ημέρα, αφού έφαγε περισσότερη κοπριά, έφτασε στο δεύτερο κλαδί. Τελικά ύστερα από τέσσερις νύχτες, η γαλοπούλα με περηφάνια σκαρφάλωσε στην κορυφή του δένδρου. Ομως γρήγορα έγινε αντιληπτή από έναν κτηματία, που την πυροβόλησε και την έριξε κάτω από το δένδρο.
Ηθικό δίδαγμα της ιστορίας:
Με σκατά εφόδια, μπορεί να ανεβείς ψηλά, αλλά για πολύ λίγο!
Μάθημα 6ο: Ενα
μικρό πουλί πετούσε νότια για να αποφύγει τον χειμώνα. Εκανε πολύ κρύο, το
πουλάκι πάγωσε και έπεσε στο έδαφος σε έναν μεγάλο αγρό. Ενώ έτρεμε εκεί, ήρθε
μια αγελάδα και κόπρισε επάνω του. Καθώς το παγωμένο πουλάκι ήταν μέσα στον
σωρό της κοπριάς, διαπίστωσε ότι ζεστάθηκε. Η κοπριά το ξεπάγωσε. Καθώς λοιπόν
ήταν ζεστό και χαρούμενο, άρχισε να κελαηδάει. Μια περαστική γάτα άκουσε το
κελάηδημα και έτρεξε να δει από πού προερχόταν. Ακολουθώντας τον ήχο, η γάτα
βρήκε το πουλάκι στη στοίβα της κοπριάς και αμέσως το άρπαξε και το έφαγε
Ηθικά διδάγματα της ιστορίας:
Ηθικά διδάγματα της ιστορίας:
(1) Οποιος σε χέζει δεν είναι απαραίτητα εχθρός σου.
(2) Οποιος σε βγάζει από τα σκατά δεν είναι απαραίτητα φίλος
σου.
(3) Και όταν είσαι μέσα στα σκατά, είναι καλύτερο να κρατάς
το στόμα σου κλειστό.
Μάθημα 7ο: Για πολλά χρόνια ένας από τους σημαντικότερους πελάτες μας στη Δέλτα Πληροφορική ήταν η ΕΛΠΑ. Αυτή μάλιστα μας έδωσε και την ιδέα να ασχοληθούμε ως εταιρεία με την πληροφορική των εκλογών. Οι πρώτες εκλογές που κάναμε ήταν οι αρχαιρεσίες της ΕΛΠΑ, την άνοιξη του 1981. Εκτός από τις εκλογές της ΕΛΠΑ, είχαμε και πολλές άλλες δραστηριότητες με την ΕΛΠΑ. Μεταξύ αυτών είχαμε (για πολλά χρόνια) τη μηχανογραφική εξυπηρέτηση του Ράλλυ Ακρόπολις και της ΟΒΕΛΠΑ. Θυμάστε ποια ήταν η ΟΒΕΛΠΑ; Ηταν η Οδική Βοήθεια της ΕΛΠΑ. Μια μέρα λοιπόν, μου τηλεφωνεί ο Αλέκος Δαρθούφας (τότε πρόεδρος της ΕΛΠΑ) και μου ζητάει να συναντηθούμε. Βρεθήκαμε στο γραφείο του και μου λέει τα έξης: «Για πολλά χρόνια έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες σας. Δυστυχώς όμως είμαι υποχρεωμένος να διακόψω αυτή τη σχέση γιατί μου έγινε μια πρόταση που είναι αδύνατο να μην την αποδεχθώ. Μια εταιρεία μού πρότεινε να μου εγκαταστήσει ένα σύστημα υπολογιστών και να αναλάβει όλα τα έξοδα για τη λειτουργία του συστήματος της ΟΒΕΛΠΑ». Του απάντησα ότι στην επαγγελματική σταδιοδρομία μου έχω μάθει ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις «κάποιο λάκκο έχει η φάβα» ή ακόμα «φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας». Μου είπε ότι δεν είχε άλλη επιλογή παρά να δεχθεί την πρόταση, διότι το συμβούλιο είχε ήδη εγκρίνει τη «δωρεά» και έτσι χάσαμε τότε έναν πολύ σημαντικό πελάτη.
Πράγματι, η εταιρεία εγκατέστησε ένα σύστημα ΙΒΜ AS/400 στα γραφεία της ΕΛΠΑ και τους προσέφερε δωρεάν όλες τις υπηρεσίες της ΟΒΕΛΠΑ που της παρείχαμε ως εταιρεία. Δυστυχώς (για την ΕΛΠΑ) αυτό δεν κράτησε για πολύ. Οταν η εταιρεία που έδωσε δωρεάν το σύστημα και τις υπηρεσίες απέκτησε πρόσβαση στα αρχεία της ΕΛΠΑ (δηλαδή στο πελατολόγιό της), έφτιαξε τη δική της εταιρεία οδικής βοήθειας και ουσιαστικά «κανιβάλισε» την ΕΛΠΑ. Οπως γνωρίζετε, η ΟΒΕΛΠΑ από τότε ουσιαστικά πέθανε ενώ η άλλη εταιρεία «ζει και βασιλεύει».
Μάθημα 7ο: Για πολλά χρόνια ένας από τους σημαντικότερους πελάτες μας στη Δέλτα Πληροφορική ήταν η ΕΛΠΑ. Αυτή μάλιστα μας έδωσε και την ιδέα να ασχοληθούμε ως εταιρεία με την πληροφορική των εκλογών. Οι πρώτες εκλογές που κάναμε ήταν οι αρχαιρεσίες της ΕΛΠΑ, την άνοιξη του 1981. Εκτός από τις εκλογές της ΕΛΠΑ, είχαμε και πολλές άλλες δραστηριότητες με την ΕΛΠΑ. Μεταξύ αυτών είχαμε (για πολλά χρόνια) τη μηχανογραφική εξυπηρέτηση του Ράλλυ Ακρόπολις και της ΟΒΕΛΠΑ. Θυμάστε ποια ήταν η ΟΒΕΛΠΑ; Ηταν η Οδική Βοήθεια της ΕΛΠΑ. Μια μέρα λοιπόν, μου τηλεφωνεί ο Αλέκος Δαρθούφας (τότε πρόεδρος της ΕΛΠΑ) και μου ζητάει να συναντηθούμε. Βρεθήκαμε στο γραφείο του και μου λέει τα έξης: «Για πολλά χρόνια έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες σας. Δυστυχώς όμως είμαι υποχρεωμένος να διακόψω αυτή τη σχέση γιατί μου έγινε μια πρόταση που είναι αδύνατο να μην την αποδεχθώ. Μια εταιρεία μού πρότεινε να μου εγκαταστήσει ένα σύστημα υπολογιστών και να αναλάβει όλα τα έξοδα για τη λειτουργία του συστήματος της ΟΒΕΛΠΑ». Του απάντησα ότι στην επαγγελματική σταδιοδρομία μου έχω μάθει ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις «κάποιο λάκκο έχει η φάβα» ή ακόμα «φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας». Μου είπε ότι δεν είχε άλλη επιλογή παρά να δεχθεί την πρόταση, διότι το συμβούλιο είχε ήδη εγκρίνει τη «δωρεά» και έτσι χάσαμε τότε έναν πολύ σημαντικό πελάτη.
Πράγματι, η εταιρεία εγκατέστησε ένα σύστημα ΙΒΜ AS/400 στα γραφεία της ΕΛΠΑ και τους προσέφερε δωρεάν όλες τις υπηρεσίες της ΟΒΕΛΠΑ που της παρείχαμε ως εταιρεία. Δυστυχώς (για την ΕΛΠΑ) αυτό δεν κράτησε για πολύ. Οταν η εταιρεία που έδωσε δωρεάν το σύστημα και τις υπηρεσίες απέκτησε πρόσβαση στα αρχεία της ΕΛΠΑ (δηλαδή στο πελατολόγιό της), έφτιαξε τη δική της εταιρεία οδικής βοήθειας και ουσιαστικά «κανιβάλισε» την ΕΛΠΑ. Οπως γνωρίζετε, η ΟΒΕΛΠΑ από τότε ουσιαστικά πέθανε ενώ η άλλη εταιρεία «ζει και βασιλεύει».
Ηθικό δίδαγμα της
πραγματικής ιστορίας: There is no free lunch. Οταν κάποιος σου προσφέρει
κάτι, φρόντισε να βρεις τι κρύβεται πίσω από την υποτιθέμενη ανιδιοτελή
προσφορά!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου