Μια γέφυρα που είχε χτιστεί κυριολεκτικά μέσα στη θάλασσα, ήταν ασυντήρητη για δεκαετίες και το κυριότερο: δεν ανήκε σε κανέναν.
Εκείνο το απόγευμα ήταν μια από τις σπάνιες φορές που έβλεπες ακαριαία κυβερνητική αντίδραση, δράφει στο kavalanews,gr ο Τάσος Αποστολίδης.
Και συνεχίζει την περιγραφή των τραγελαφικών όσο κι εξοργιστικών που συνέβησαν. Κυρίως για τους κατοίκους της περιοχής, που έχασαν την ευκαιρία να κατασκευαστεί πάλι η γέφυρα. Μιλάμε για πράγματα που αν είχαν γίνει γνωστά πριν της Δημοτικές εκλογές σίγουρα τα αποτελέσματα θα ήταν διαφορετικά. Και ίσως επηράζαν την ψήφο των κατοίκων της Καβάλας και στις εθνικές εκλογές. Που η ΝΔ πήρε το 42,55% ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ το 26,2% των ψήφων.
• • •
Άμεσα τηλεφωνήματα μεταξύ κυβέρνησης και δημάρχου.
Μετά από λίγες ώρες, νωρίς το πρωί του Σαββάτου, τρεις υπουργοί της τότε κυβέρνησης είναι απίκο στην Καβάλα: η υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Κατερίνα Νοτοπούλου, ο καθ’ύλην αρμόδιος υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και ο υφυπουργός Οικονομικών Στάθης Γιαννακίδης (φωτο).
Μαζί τους και ο Απόστολος Αντωνούδης, ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» κλιμάκιο τεχνικών της οποίας ήταν ήδη αποβραδίς στην Καβάλα.
Η κυβέρνηση προτείνει άμεση λύση για την αποκατάσταση της γέφυρας χωρίς να χρειαστεί ο Δήμος να πληρώσει ούτε ένα ευρώ. Το Σαββατοκύριακο κυλάει με αισιοδοξία.
Τη Δευτέρα το πρωί, το πρόβλημα που αρχικώς είχε ενώσει πολιτικούς αντιπάλους, άρχισε πολύ γρήγορα να "μυρίζει" παλαιοκομματίλα.
Ο περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος, μιλά πίσω από κλειστές πόρτες με τη δήμαρχο Δήμητρα Τσανάκα και εμφανίζονται αμέσως μετά σε συνέντευξη Τύπου προς τα ΜΜΕ… αρνούμενοι την λύση που τους δόθηκε «στο πιάτο» από την Πολιτεία.
Καπελώνοντας τη δήμαρχο, ο περιφερειάρχης ανακοινώνει… την παράκαμψη της κυβέρνησης και τη «σύσταση Επιτροπής» με τη συμμετοχή μόνο του Δήμου και της Περιφέρειας.
Θα ανέθεταν δε τη διερεύνηση της υπόθεσης στο ΤΕΕ (το οποίο μέρες μετά δήλωσε αναρμόδιο).
Παρέπεμψαν δηλαδή το θέμα στις ελληνικές καλένδες.
Ο περιφερειάρχης έκανε σαφές ότι δεν χρειάζονται τα χρήματα που δεσμεύτηκε να δώσει η κυβέρνηση και ότι τον λογαριασμό θα τον πληρώσει η Περιφέρεια. Κάπου 200.000€ σε μελέτες και κάπου 4 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή.
Βέβαια από εκείνη τη μέρα έκαναν σαφές ότι η πόλη δεν θα έχει γέφυρα και ανατολική έξοδο μέχρι τις δημοτικές-περιφερειακές εκλογές που θα γίνονταν ένα εξάμηνο μετά αλλά πιθανότατα ούτε και μέχρι το 2023.
Και φτάνουμε στο Νοέμβριο του 2020.Η πρώην δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα και ο τότε συνεργάτης της Μπάμπης Δράκος, αποκάλυψαν όλα όσα είχαν συμβεί πίσω από τις κλειστές πόρτες.
Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για κυνική ομολογία. Το σίγουρο είναι πάντως ότι με καθυστέρηση 2 ετών, παραδέχθηκαν αυτό που είχε καταλάβει όλη η πόλη.
Χάθηκε μια ευκαιρία για την Καβάλα να φτιάξει τη γέφυρά της με «διαδικασίες κατεπείγοντος» χωρίς τα δημοτικά ταμεία να επιβαρυνθούν, ούτε στο ελάχιστο, μόνο και μόνο για να μην «χρεωθεί» με διαχειριστική ήττα η ΝΔ και αποκομίσει πολιτικά οφέλη ο ΣΥΡΙΖΑ.
Τα είπαν οι ίδιοι…
Ακολουθεί απόσπασμα (πιστή απομαγνητοφώνηση) από την ραδιοφωνική εκπομπή του Γιάννη Χλώρου στον Star FM στη συχνότητα 94,4 το πρωί της Δευτέρας 16 Νοεμβρίου 2020.
Δήμητρα Τσανάκα: Ακούω πάλι για τη γέφυρα του νοσοκομείου… Κάθε φορά θα παρεμβαίνω μέχρι να το μάθει όλος ο κόσμος. Υπάρχουν 2-3 πράγματα που δεν είναι έτσι και τόσο εύκολα όσο τα λένε απ΄έξω. Απ΄έξω από το χορό μπορούμε να πούμε πολλά τραγούδια.Πρώτον: ο Σπίρτζης τί μου ζήτησε εκείνο το βράδυ; Μου ζήτησε δύο έγγραφα, το ένα από τον Δήμο Καβάλας και το δεύτερο από την Περιφέρεια, από τον περιφερειάρχη. Τι να γράφουν τα έγγραφα; Να γράφουν ‘εγώ δεν έχω λεφτά να το κάνω, έλα εσύ Υπουργείο και καν΄το.
Για μένα δεν ήταν τίποτα να το κάνω αυτό το έγγραφο, σιγά να μην έχει λεφτά ο Δήμος Καβάλας, τα εκατομμύρια που χρειάζονται, για να φτιάξουμε αυτή τη γέφυρα.
Μόλις όμως απευθύνθηκα στην Περιφέρεια, στον κ. Μέτιο, και του είπα ο υπουργός ζητάει κι από σας ένα τέτοιο έγγραφο, μου είπε ‘και γιατί να το δώσω; Αφού εγώ τα λεφτά τα έχω’… Μπράβο, ωραία, δώσ’ τα τα λεφτά λοιπόν. Γι΄αυτό και ήρθε και τα εξήγγειλε.
Εγώ ήμουν σε πάρα πολύ δύσκολη θέση. Διότι από τη μία καταλάβαινα, όπως είπατε πολύ σωστά, ότι αυτά επρόκειτο να μπουν στις προεκλογικές εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ της περιοχής, πρώτον, και δεύτερον το δείγμα γραφής της Περιφέρειας μέχρι στιγμής ήταν πάρα πολύ αρνητικό.
Γιατί μια γέφυρα στην περιοχή Κομψάτου, που έπεσε πριν από τη δικιά μας, ακόμη δεν έχει γίνει τίποτε. Παρ’ όλα αυτά, αυτοί έχουν τα λεφτά, όποιος έχει τα λεφτά μιλάει. Κι από τότε μπήκε η Περιφέρεια στη μέση.
Μπάμπης Δράκος: Όταν ζητήθηκε αυτό το έγγραφο, θα πω τώρα το τι σκέψη πέρασε εμένα από το μυαλό, να υπογράψει η Περιφέρεια και ο Δήμος αυτό το έγγραφο το ότι δεν μπορούν, δεν έχουν τα λεφτά, δεν έχουν την τεχνογνωσία να κάνουμε τη γέφυρα, άρα απευθυνόμαστε στην κυβέρνηση, κι όλη αυτή η διαδικασία 6 μήνες πριν τις εκλογές, ήταν για έναν απλό λόγο:
μόλις έπαιρναν αυτό το χαρτί από την Περιφέρεια κι από τον Δήμο, θα βγαίναν να πουν -κατά την προσωπική μου άποψη επαναλαμβάνω, δεν είναι άποψη της δημάρχου ή οποιουδήποτε άλλου- ο Μέτιος και η Τσανάκα οι οποίοι πρόσκεινται στη ΝΔ αδυνατούν να κάνουν το έργο. Αυτή θα ήταν η κουβέντα τους.
Αν θυμάσαι δήμαρχε, όταν ήρθε ο Μέτιος στο γραφείο σου…
Δήμητρα Τσανάκα: Πολύ καλά θυμάμαι…
Μπάμπης Δράκος: …είχα μπει κι εγώ και είχα βγει εκτός από τα ρούχα μου και σηκώθηκα κι έφυγα. Διότι ήξερα πως λειτουργεί το σύστημα. Αυτό θέλανε πέντε μήνες πριν τις εκλογές.
Δήμητρα Τσανάκα: Έτσι, έτσι, έτσι…
Λίγα λεπτά πριν την παρέμβαση της τέως δημάρχου στην ραδιοφωνική εκπομπή, ο Μπάμπης Δράκος δήλωνε στην ίδια συχνότητα:
«Όταν ήρθε η Νοτοπούλου, είχαμε μαζευτεί ως ομάδα τότε και συζητήσαμε το θέμα της γέφυρας, είχα πει εγώ, θυμάμαι, και ο Πετρόπουλος, το εξής απλό: ότι αυτή η γέφυρα θα φάει τρεις δημάρχους.
Και είχα προβλέψει και τη διαδικασία αλλά και ήξερα, το είδα, από τις επόμενες ημέρες είχε έρθει εδώ η Εγνατία, ετοιμάζανε να φέρουνε εδώ προεκλογικά τον Σπίρτζη, τότε υπουργό υποδομών να εξαγγείλει κάποια εκατομμύρια, δισεκατομμύρια έργα εδώ για να τα βάλουν στην ατζέντα την προεκλογική.
Το έβλεπα».
Στο δια ταύτα
Δύο χρόνια μετά, κανένα συνεργείο δεν έχει πιάσει δουλειά στη γέφυρα. Ούτε για αποκατάσταση, ούτε για γκρέμισμα.
Η πόλη στην ανατολική της πλευρά αγκομαχά ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ επί δύο συνεχόμενα χρόνια, ενώ δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για κάθε φορά που κλείνει η Εγνατία Οδός.
Για να μην εμφανιστεί ως επιτυχία ενός κόμματος...
Ο κόσμος δύσκολα ξεχνά.
Για την ιστορία: την επιλογή τους να μην αφήσουν να φτιαχτεί ο δρόμος από το κράτος, τα συγκεκριμένα στελέχη της ΝΔ την πλήρωσαν στις κάλπες.
Η μεν δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα έχασε τις εκλογές με πολύ μεγάλη διαφορά και είναι η πρώτη δήμαρχος της πόλης τα τελευταία 40 χρόνια που ο κόσμος δεν της έδωσε δεύτερη θητεία.
Ο δε περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος, κέρδισε τις εκλογές από άλλους νομούς, όμως στις Περιφερειακές Ενότητες Καβάλας και Θάσου καταποντίστηκε, ερχόμενος δεύτερος, με 13 έως 15 μονάδες διαφορά από τον πρώτο.
Η γέφυρα είναι εκεί. Πεσμένη. Ενθύμιο..
Αναδημοσίευση: kavalanews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου