Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2018

Με απίστευτη ταλαιπωρία τα έργα, με κακοτεχνίες,
προς την καταστροφή του κέντρου της Λάρισας

Έχω μια βδομάδα ήδη στη Λάρισα, μια που γύρισα από το χωριό μου την προηγούμενη Πέμπτη (30/8). Κι επειδή είναι η πρώτη ανάρτησή μου να πω σε όλους «καλό Φθινόπωρο» και να έχουμε μια  περίοδο, ως τις καλοκαιρινές διακοπές του 2019, ομαλή χωρίς μεγάλα προβλήματα.
Φέτος κάθισα λίγο πιο πολύ στο μέρος καταγωγής μου, μια που περνούσα όμορφα με τους φίλους μου. Αλλά και γιατί φέτος το κέντρο της πόλης μας είναι κυριολεκτικά «κόλαση» λόγω των έργων που γίνονται.
 Όμως παρ’ όλο που τα έργα γίνονται εδώ κι ένα εξάμηνο, ακόμη δεν λένε να τελειώσουν. Κι ας έχει αναλάβει κάθε κεντρικό δρόμο διαφορετικός εργολάβος. Τόσο η Μανδηλαρά όσο και η Μεγάλου Αλεξάνδρου είναι σκαμμένες. Μέρος  της Μανδηλαρά να δόθηκε στην κυκλοφορία, το τμήμα ανάμεσα στην Ανθίμου Γαζή ως την Παπαναστασίου. Κι αυτό ενώ τα έργα ξεκίνησαν περί τα μέσα Μαϊου.
Η οδός Μεγάλου Αλεξάνδρου όμως, που άρχισε λίγο αργότερα είναι εργοτάξιο και να μην αδικήσω κανέναν, κατασκευάστηκαν τα πεζοδρόμια. Ο δρόμος σ’ αυτό το τμήμα του γίνεται ήπιας κυκλοφορίας μια που χώροι στάσης/στάθμευσης δεν χρειάζονται, κατά τον ευφάνταστο συγκοινωνιολόγο που σχεδίασε το έκτρωμα που κατασκευάζεται, μια που θα περνούν από τον δρόμο μόνο λεωφορεία και ταξί.
Τώρα πως θα εφοδιάζονται με εμπορεύματα τα καταστήματα της οδού; Αλλά και επιβιβάζει ή αποβιβάζει πελάτες το ταξί στην Μεγάλου Αλεξάνδρου; Μόνο ένας θεός τα ξέρει. Μια που δεν μπορεί να σταματά κανείς στην άκρη του δρόμου χωρίς να σταματήσει την όποια κυκλοφορία. Προφανώς δεν θα ανεβάζει ή κατεβάζει πελάτες του ο ταξιτζής στο τμήμα αυτό της Μεγάλου Αλεξάνδρου. Και ψάχνουν ταξί θα πρέπει να πηγαίνουν στην πιάτσα της κεντρικής πλατείας. Αν διατηρηθεί αυτή. Τώρα για τα καταστήματα «ας καβαλάνε το πεζοδρόμιο» τα φορτηγά. Μιλάμε για έξυπνα πράγματα
Ολοκληρώθηκε πάντως, ως προς το ιστορικό κέντρο τουλάχιστον, η οδός Ηπείρου. Κι έγινε καλή. Βέβαια δεν έγινε «ήπιας κυκλοφορίας» όπως μας απειλούσαν. Κατήργησαν όμως την μια «λωρίδα» που θα μπορούσε κάποιος να παρκάρει κι έτσι μπορεί κάποιος κι έτσι αν θέλει να σταματήσει , θα το κάνει μόνο από τη μια μεριά του δρόμου. Ας είναι από ολότελα καλός είναι κι αυτός ο χώρος, αν κι έχω δει «να καβαλάνε» πεζοδρόμιο κι απέναντι για στάση ως ενός λεπτού.
Κι ελπίζω να γίνει το οδόστρωμα της Μανδηλαρά στο ίδιο τουλάχιστον στυλ.
Ένα πρόβλημα που δημιούργησε η τεχνική εταιρεία στον συγκεκριμένο δρόμο, Ηπείρου, είναι ότι «έδωσε μεγάλη κλίση» στα πεζοδρόμια. Προφανώς για να μη λιμνάζουν νερά της βροχής. Αλλά η κλήση είναι τόσο μεγάλη, που είχε δίκιο ένας περαστικός που άκουσα να χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο πεζοδρόμιο «πίστα ποδηλατοδρομίου»
Είναι κατασκευασμένα έτσι τα πεζοδρόμια, που οι νεαρές κυρίες με τα 12ποντα δεν χρειάζεται να έχει πάγο για να γλιστρήσουν. Ήδη υπάρχουν ήδη αρκετά ατυχήματα εκεί. Και δεν το έπαθαν κυρίες που να φορούν παπούτσια με  ψηλό τακούνι, αλλά μεγάλης ηλικίας ή άτομα με αστάθεια. Τουλάχιστον, εκτός από την Ηπείρου, τ' άλλα πεζοδρόμια που κατασκευάζονται δε φαίνεται έχουν μεγάλη κλήση.
Άλλο πρόβλημα των πεζοδρομίων αυτών, είναι οι «οδηγοί» που κατασκευάστηκαν για να βοηθούν τους τυφλούς συμπολίτες μας. Κι αυτό γιατί τόσο στην Ηπείρου (φωτο κάτω μπροστά στον Άγιο Νικόλαο) όσο και στη Μεγάλου Αλεξάνδρου (πάνω από την δυτική πλευρά της Πατρόκλου προς την πλατεία κι ένθετη προς Μανδηλαρά από το ίδιο περίπου σημείο), οι «οδηγοί» αυτοί σταματούν σε «καπάκια» που καλύπτουν φρεάτια ή μετρητές της εταιρίας ύδρευσης. ‘Έτσι ο φουκαράς ο τυφλός οδηγείται, από τα πλακάκια είναι αλήθεια τις πιο πολλές φορές, κάθε τέσσερα ή πέντε μέτρα να κάνει τον γύρο του καπακιού να αποφύγει το εμπόδιο.  Ή στη χειρότερη πέφτει πάνω σ’ αυτό.
Πάντως μου έκαναν εντύπωσή οι πρόσφατες δηλώσεις του δημάρχου, «να κάνουμε υπομονή και να έχουμε κατανόηση για τα έργα» (δείτε εδώ τι αναφέρει το onlarissa.gr). Προφανώς θεωρεί κατασκευάζεται κάτι θετικό αφού αλλάζει λέει και «το δίκτυο ύδρευσης στο κέντρο της πόλης το οποίο χρονολογείται από την περίοδο 1955 – 1960.»
Και μπορεί για τον μέσο κάτοικο να είναι απλή λύση στα προβλήματα που θα του δημιουργήσουν τα έργα. Παρκάροντας το αυτοκίνητο τουλάχιστον ένα χιλιόμετρο από το κέντρο ή πληρώνοντας κανένα πενηντάρικο τον μήνα για πάρκινγκ. Και μιλώ γι’ αυτούς που δεν έχουν ήδη.
Οι καταστηματάρχες όμως; Αλήθεια ποιος μη Λαρισαίος θα μπει στο κέντρο με το αυτοκίνητό του στην αγορά; Όταν για να βγει έχει δημιουργηθεί ένας λαβύρινθος; Και γιατί να έρθει στη Λάρισα όταν γύρω της υπάρχουν εξυπηρετικότατα εμπορικά κέντρα που θα παρκάρει έξω από αυτό; Μάλιστα τελευταία οι Λαρισαίοι ενημερωνόμαστε το πόσο καλό θα είναι το Fashion City Outlet που θα λειτουργήσει σύντομα.
Τουλάχιστον ως προς τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μπορεί ο/η επόμενος/η Δήμαρχος θα μπορέσει να διορθώσει αυτό το πολυδάπανο, όπως δείχνει, αίσχος.
Να αναφέρω και μια ένδειξη της μεγάλης δαπάνης του έργου. Κάτι που πιστεύω οικονομικά θα το βγάλει εκτός προϋπολογισμού.
Την Μανδηλαρά από την Παπαναστασίου ως την Παναγούλη την έσκαψαν πολλές φορές, μην αφήνοντας να δουλέψουν οι καταστηματάρχες της περιοχής. Οι εργάτες δηλαδή θέλουν να μας δείξουν πως κάνουν κάτι σημαντικό, αφού σκάβουν κάνουν την δουλειά τους, ξανασκάβουν και κάτι ξανακάνουν. Μάλιστα έριξαν ένα πρόχειρο στρώμα πίσσας προφανώς να μην έχει σκόνη, αλλά θα ξανασκάψουν πριν κάνουν την οριστική ασφαλτόστρωση. Και θα σκάψουν και πάλι μια που δεν φάνηκε να αλλάξαν ακόμη το «δίκτυο ύδρευσης» που προανήγγειλε ο δήμαρχος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου