Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023

Γιατί δεν πρέπει να γεμίζουμε μέχρι πάνω το πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου

Πολλοί οδηγοί, στην προσπάθεια να χωρέσουν όλα τα ψώνια ή τις αποσκευές τους εντός του αυτοκινήτου τους, γεμίζουν ασφυκτικά το πορτ-μπαγκάζ. Πρόκειται για μια επικίνδυνη συνήθεια που τιμωρείται από τον ΚΟΚ.

• • •

Το αυτοκίνητο είναι πολλά περισσότερα από ένα απλό μεταφορικό μέσο που φροντίζει για τις μετακινήσεις μας εντός του αστικού ιστού. Ενίοτε επωμίζεται τον ρόλο του ακούραστου «κουβαλητή» o οποίος φροντίζει να μεταφέρει για εμάς τα ψώνια μας και άλλα βαριά αντικείμενα.

Φυσικά η διαδικασία φόρτωσης του αυτοκινήτου διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες που έχουν καθοριστεί τόσο από τον κατασκευαστή του ΙΧ μας όσο και από τους νομοθέτες της χώρας μας με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών του οχήματος αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου.

Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιοι οδηγοί που στην προσπάθειά τους να χωρέσουν στο πορτ-μπαγκάζ όλα τα ψώνια ή οι αποσκευές τους χρησιμοποιούν ως… αποθηκευτικό χώρο την εταζέρα ή την αφαιρούν τελείως γεμίζοντας τον χώρο αποσκευών μέχρι την οροφή, αγνοώντας για τους κινδύνους που ενέχει η συγκεκριμένη συνήθειά τους.

Ένα αντικείμενο που είναι τοποθετημένο άτακτα στην εταζέρα δυσχεραίνει σε τεράστιο βαθμό του έργο του οδηγού και μπορεί να αποτελέσει αιτία πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.

Ειδικότερα, η κατάληψη της εταζέρας από ογκώδη αντικείμενα ή αφαίρεσή της για την αξιοποίηση κάθε σπιθαμής του πορτμπαγκάζ παρεμποδίζoυν την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω. Παράλληλα, τα στοιβαγμένα έως την οροφή αντικείμενα, σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση είναι πολύ πιθανόν να εκσφενδονιστούν προς όλες τις κατευθύνσεις προκαλώντας σοβαρό τραυματισμό στον οδηγό ή τους επιβάτες του ΙΧ.

Δεδομένων των ανωτέρω κινδύνων, η εν λόγω συνήθεια πολλών οδηγών αντίκειται στις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και σε περίπτωση τροχονομικού ελέγχου επισύρει πρόστιμο.

Όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2 του Άρθρου 32 «Φόρτωση οχημάτων» του ΚΟΚ, «το φορτίο του οχήματος πρέπει να τακτοποιείται και να στοιβάζεται κατά τρόπον ώστε:

α) να μην εκτίθεται σε κίνδυνο πρόσωπα και να μην προκαλούνται ζημιές από διαρροή ή πτώση αυτού στην οδό,

β) να μην περιορίζεται ή παρεμποδίζεται η ορατότητα του οδηγού, να μην εμποδίζεται η οδήγηση του οχήματος και να μη μειώνεται η σταθερότητα αυτού.

Αναφορικά με τις ποινές, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει ότι ο κάτοχος ή ο οδηγός, που κυκλοφορεί όχημα με υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους του ή επικίνδυνα φορτωμένο, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου αυτού (σ.σ. 32) τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.

Σε περίπτωση επικίνδυνης φόρτωσης, κατά παράβαση του παρόντος άρθρου, επιβάλλεται και ακινητοποίηση του οχήματος κατά τις διατάξεις του άρθρου 46 («Ακινητοποίηση οχήματος») του παρόντος Κώδικα.

 

 

Αναδημοσίευση: carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου