Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024

Για να μειωθούν τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα στις πόλεις δεν χρειάζεται αλλαγή του ΚΟΚ αλλά...

 ...αλλαγή της οικονομικής, κυρίως, πολιτικής στην Ελλάδας

Από καιρό λέγαν πως η κυβέρνηση ετοιμάζει παρέμβαση στο Κώδικα Οδικής κυκλοφορίας. Αυτό που επικοινωνίθηκε. Από την στιγμή που «ακούστηκε» πως θα γίνουν αλλαγές Στον ΚΟΚ είναι για τα πολλά ατυχήματα που συμβαίνουν στις πόλεις.

Μάλιστα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου δήλωσε στην ΕΡΤ πως «το 2023, από τους 621 νεκρούς σε τροχαία, οι μισοί έχασαν τη ζωή τους μέσα σε πόλεις».

Βέβαια ο ίδιος είπε ακόμη πως σχεδιάζουν αυστηρότερες ποινές για αντικοινωνικές συμπεριφορές, όπως η παράνομη χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ή το παρκάρισμα σε ράμπες ΑμεΑ, αλλά και για τους καθ’ υποτροπιασμό παραβάτες.

Όλα αυτά ίσως είναι καλά, αν και η απειλή του προστίμου δεν νομίζω «να κάνει κάτι». Μια που πρέπει να βεβαιωθεί η συγκεκριμένη παράβαση, για να υπάρξει το πρόστιμο.

Αυτά το βλέπω ως θετικά όπως και την διάταξη για Το ηλεκτρικό πατίνι που  θα απαγορεύεται για άτομα κάτω των 15 ετών. Και φυσικά το ότι οι παραβάτες θα λαμβάνουν με sms την κλήση.

Το τελευταίο πιστεύω θα ατονήσει, αν ποτέ εφαρμοστεί.

Εκεί όμως που μένω είναι στη μείωση του ορίου ταχύτητας από 50 χλμ./ώρα σε 30 χλμ./ώρα, εντός του αστικού ιστού. Κι αυτό γιατί:

Φαίνεται λίγο αδύνατο για την εποχή μας. Γιατί τα αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα μετά το 2000 είναι δύσκολο να τα κυκλοφορείς με τέτοιες ταχύτητες. Αλλά και πάλι η ταχύτητα δεν προσφέρει ασφάλεια. Ειδικά όταν ένας πεζός έρθει αντιμέτωπος  με αυτοκίνητο, έστω και με μικρότερη ταχύτητα.

Όμως αυτό που λέει ο κ Οικονόμου είναι σωστό. Υπάρχουν πολλά ατυχήματα με αυτοκίνητο μέσα στις πόλεις. Και ειδικά στις πιο μεγάλες, με πρώτη την Αθήνα.

Φταίει όμως η ταχύτητα; Αν αναλογιστούμε πως αυτή η ταχύτητα στις κατοικημένες περιοχές είναι από την δεκαετία του ’70 τουλάχιστον. Ως μικρό παιδί στο τέλος αυτής της δεκαετίας, πολύ πριν πάρω δίπλωμα, καθόμουν πότε πότε στη θέση του συνοδηγού. Από τα πρώτα πράγματα που έμαθα σχετικά με την οδήγηση, ήταν πως το όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές είναι 50 χλμ την ωρα. Και μάλιστα με χειρότερα τεχνολογικά αυτοκίνητα μια που δεν είχαν ABS (σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών). Που εξασφαλίζει ομαλό σταμάτημα όσο «απότομο και να είναι το φρενάρισμα. Τα τελευταία χρόνια ABS έχουν σχεδόν όλα, αν όχι όλα, τα αυτοκίνητα.

Δεν γινόταν όμως τόσα θανατηφόρα δυστυχήματα μέσα στις πόλεις όσα σήμερα. Γιατί;

Αν ήθελα να το κάνω πιο πολιτικό και με αντιπολιτευτική διάθεση το κείμενο θα έλεγα πως φταίει η πολιτική της κυβέρνησης. Δεν το κάνω αλλά οφείλω να διαπιστώσω πως οι άνθρωποι γύρω μας έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια.

Το κεφάλι των περισσότερων «γυρίζει» από τα οικονομικά προβλήματα. Την ακρίβεια, τους λογαριασμούς των πρώην ΔΕΚΟ. Τις λέω πρώην ΔΕΚΟ γιατί είναι πλέον Δημόσιες και το κυριότερο Επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας, αλλά με σκοπό μόνο τον πλουτισμό των μετόχων. Κι ακόμη πιο πολύ αν υπάρχει και κανένα δάνειο ή παιδί που να σπουδάζει σε άλλη πόλη. Όχι δηλαδή αν το παιδί είναι στο Λύκειο και προετοιμάζεται για τις πανελλήνιες εξετάσεις είναι πολύ λιγότερα τα έξοδα.

Σε άλλες περιοχές υπάρχουν οικονομικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν ΚΑΙ λόγω των φυσικών καταστροφών (φωτιές και πλημμύρες). Που ακόμη ο κόσμος περιμένει αποζημιώσεις.

Να μη μιλήσουμε για την ανασφάλεια που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές της χώρας, όπως η Αθήνα λόγω της εγκληματικότητας

Πώς θα έχει καθαρό μυαλό ο άλλος να οδηγήσει, όταν η οδήγηση θέλει να έχει την προσοχή του στο 100% στον δρόμο και το τιμόνι;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου