Πέμπτη, 4 Ιουνίου 2015

Η Μόσχα «κλείδωσε» το έργο του Greek Stream

Η Ρωσία θεωρεί σίγουρη την συμμετοχή της Ελλάδος στο όλο project, ενισχύοντας την φημολογία που υπάρχει ότι ήδη έχει καταβληθεί από την Ρωσία η προκαταβολή από τα τέλη διέλευσης του Greek Stream!
Μάλιστα οι ανεπιβεβαίωτες πληφορορίες που υπάρχουν αναφέρουν ότι η προκαταβολή η τμήμα αυτής έχει ήδη επενδυθεί στην συμμετοχή της Ελλάδας στην αναπτυξιακή τράπεζα των BRICS, που ανέρχεται στο ποσό των 2 δισ. ευρώ και θα πρέπει να καταβληθεί τμηματικά εντός μιας επταετίας.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτης Λαφαζάνης, πέτυχε η ενδεχόμενη συμμετοχή της Ελλάδος να μην είναι 10 δισ., όπως υποχρεώνει αναπτυξιακή τράπεζα τα μέλη της, αλλά κάτω από το 1 εκατ. – μάλιστα κάνουν λόγο για «μερικές εκατοντάδες χιλιάδες». Το ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι ότι η Ελλάδα θα πληρώσει τώρα μόνο το 10% της συμμετοχής της.
* * *
 Δεν εξηγείται διαφορετικά η βεβαιότητα για συμμετοχή της Ελλάδας στο project που εμφανίζεται να έχει ο Ρώσος πρέσβευτής στην ΕΕ, Vladimir Chizhov,
 Συγκεκριμένα σε συνέντευξη του Ρώσου πρέσβευτή στην ΕΕ, Vladimir Chizhov, αναφέρεται ότι ήδη "η κρίση που έχει ενσκύψει στα Σκόπια συνδέεται σαφέστατα με την πορεία κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου", αλλά και ότι "υπάρχουν εναλλακτικοί δρόμοι μετά την έξοδο του αγωγού από την Ελλάδα, όπως η Βουλγαρία που προϋποθέτουν αλλαγή πολιτικής συμπεριφοράς για να μην επαναληφθεί η αρνητική εμπειρία του παρελθόντος. Κάτι που μπορεί να επιτευχθεί αφού οι πολίτες αποφασίζουν για το μέλλον τους".
 Επίσης, υπάρχει και ως εναλλακτική διαδρομή και η από την οποία θα μπορούσε να διακλαδωθεί προς την κεντρική Ευρώπη ο Greek Stream όπως συνέβαινε με την προηγούμενη χάραξη του South Stream.
Ο Ρώσος Πρέσβης στην ΕΕ , Vladimir Chizhov στην συνέντευξή του στο  ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Interfax, εξέφρασε, όπως προείπαμε ότι "η κρίση που έχει ενσκύψει στα Σκόπια συνδέεται σαφέστατα με την πορεία κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου" και υπονόησε ότι αυτό που κάνουν οι ΗΠΑ στα Σκόπια χρησιμοποιώντας το αλβανικό στοιχείο μπορεί να πυροδοτήσει ρωσική αντίδραση στην Βουλγαρία, με ανατροπή της κυβέρνησης Μπορίσοφ η οποία έτσι ή αλλιώς στέκεται σε "πήλινα πόδια" με τον βουλγαρικό λαό να απολαμβάνει μισθούς της τάξεως των 300 ευρώ και πανάκριβες υπηρεσίες στο τομέα της ενέργειας, ειδικά.
"Το βασικό ερώτημα για την  κατασκευή του αγωγού που θα αντικατατήσει την Ουκρανία ως κόμβο μεταφοράς του φυσικού αερίου στην Ευρώπη από το 2019 είναι το  ποια  ακριβώς κατεύθυνση θα ακολουθήσει η  διαδρομή του αγωγού φυσικού αερίου, μετά την έξοδο του από τα σύνορα της Τουρκίας με την Ελλάδα", δήλωσε ο Vladimir  Chizhov . 
"Υπάρχουν τρεις επιλογές, σε τρεις χώρες μετά την Ελλάδα" ανέφερε  ο Chizhov, ο οποίος θεωρεί δεδομένη την συμμετοχή της Ελλάδας στο όλο project.
 "Η μία διαδρομή είναι μέσω Βουλγαρίας,  που αποτελεί  όμως  μια  σχέση η οποία  έχει συσσωρεύσει αρκετή αρνητική εμπειρία, η άλλη είναι η  Αλβανία, όπου η κατάσταση δεν ήταν ποτέ πάρα πολύ ήρεμη , και η τρίτη είναι τα Σκόπια. Στην Βουλγαρία προϋπόθεση είναι αλλαγή πολιτικής συμπεριφοράς για να μην επαναληφθεί η αρνητική εμπειρία του παρελθόντος. Κάτι που μπορεί να επιτευχθεί αφού οι πολίτες αποφασίζουν για το μέλλον τους", δήλωσε ο Chizhov.
 "Στα Σκόπια βλέπουμε μια οξεία πολιτική κρίση, η οποία υποκινείται  από το εξωτερικό", τόνισε ο Ρώσος διπλωμάτης, επαναλαμβάνοντας  τις προηγούμενες καυστικές δηλώσεις  από τον  Ρώσο  υπουργό Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ.
 "Αν και κανείς δεν θα παραδεχτεί ευθέως ότι η κρίση στα Σκόπια  συνδέεται με την τύχη του αγωγού , η πραγματικότητα το αποδεικνύει", δήλωσε ο Chizhov όταν ρωτήθηκε στο κατά πόσο το έργο θα μπορούσε να γίνει μια δεύτερη έκδοση του εγκαταλειμμένου σχεδίου  του αγωγού "South Stream".
 Ο προγραμματισμένος για κατασκευή αγωγός,  έχει οριστεί να διακινεί φυσικό αέριο συνολικής ποσότητας 63 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως, όπως και ο  πρόγονος  του South Stream. 
 Περίπου 14 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ρωσικού φυσικού αερίου , θα πρέπει θα παρέχονται στην Τουρκία, ενώ η υπόλοιπη ποσότητα  θα καταλήγει  σε ένα κομβικό σημείο στα σύνορα της Τουρκίας με την Ελλάδα για την παράδοση του σε πελάτες στην Ευρώπη.



Αναδημοσίευση: defencenet.gr