Αυτό που όλοι φανταζόμασταν, το πιστοποιεί η παρακάτω
έρευνα. Λίγο ως πολλοί οι Έλληνες είμαστε απείθαρχοι και πολύ περισσότερο
παρορμητικοί.
Αλλά ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ; Αυτό πρόκειται για κατόρθωμα.
Και για να σοβαρευτούμε. Πρέπει να αλλάξουμε όλοι μας συμπεριφορά.
Κι εδώ θα θυμηθώ τον Τάσο Μαρκουΐζο (φωτο), που θυμόμαστε οι πιο
παλιοί ως έναν καταπληκτικό οδηγό αγώνων. Στην Ελλάδα λέει ο Ιαβέρης, που με
αυτό το «ψευδώνυμο» αγωνιζόταν συντελείται μια γενοκτονία διαρκείας. Και δε
μιλάει μόνο για τους νεκρούς, αλλά και για τους παραπληγικούς που μπορεί αφήσουν
τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα. Αλλά ακόμη περισσότερο μιλά για τα παιδιά που
δεν έχουν γεννηθεί αφού πολλά από τα θύματα, που αναφέρθηκα πιο πάνω δεν έχουν
κάνει οικογένεια πριν το δυστύχημα.
Αφού δώσω συγχαρητήρια στον κ. Μαρκουίζο, για το κουράγιο
που έχει να φωνάζει σε «ώτα μη ακουόντων», ας δούμε την έρευνα. Και ας γίνει
αφορμή να είμαστε όλοι πολύ πιο προσεκτικοί και πειθαρχημένοι οδηγοί
* * *
Οι Γερμανοί και οι Σουηδοί είναι λάτρεις της ταχύτητας, οι
Έλληνες είναι απείθαρχοι και παρορμητικοί στο τιμόνι, τα έξυπνα κινητά
(smartphone) είναι πανταχού παρόντα στις τέσσερις γωνίες της ηπείρου: έρευνα
που δημοσιεύθηκε σήμερα φέρνει στο φως διάφορες κακές συμπεριφορές των
αυτοκινητιστών σε έντεκα ευρωπαϊκές χώρες.
Ενώ η συζήτηση για τη μείωση του επιτρεπόμενου ανώτατου
ορίου ταχύτητας στα 80 χλμ. την ώρα στις εθνικές οδούς προκαλεί οργή στη
Γαλλία, ο μη σεβασμός των ορίων φαίνεται να είναι μια ευρέως διαδεδομένη
πρακτική, σύμφωνα με το πέμπτο ευρωπαϊκό βαρόμετρο του Fondation Vinci
Autoroutes για την υπεύθυνη οδήγηση.
Έτσι, το 89% των Ευρωπαίων που ερωτήθηκαν ομολογούν ότι
ξεπερνούν τα όρια. Οι μεγαλύτεροι θιασώτες της ταχύτητας (ή, ίσως, οι πιο ειλικρινείς)
βρίσκονται στη Γερμανία και στη Σουηδία, όπου 93% των αυτοκινητιστών
παραδέχονται ότι τρέχουν γρήγορα. Στη Σουηδία, το 78% παραδέχεται επίσης ότι
δεν τηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας.
Οι Έλληνες εμφανίζονται ως οι πλέον απείθαρχοι της Ευρώπης:
σχεδόν οι μισοί (49%) δηλώνουν ότι οδηγούν μερικές φορές χωρίς ζώνη, 28% ότι
κάθονται στο τιμόνι ακόμη κι όταν έχουν ξεπεράσει το όριο των 0,5 γραμμαρίων
αλκοόλ ανά λίτρο αίματος, το 27% ότι οδηγεί στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης.
Φαίνεται επίσης να καταλαμβάνουν καλή θέση όσον αφορά την
αγένεια, ομολογώντας σε μεγάλο βαθμό ότι βρίζουν τους άλλους οδηγούς (71%) ή
κολλάνε το αυτοκίνητό τους σκόπιμα σε εκείνο όσων τους εκνευρίζουν (52%). Στην
Πολωνία, 29% δηλώνουν ότι δεν διστάζουν να κατέβουν από το αυτοκίνητό τους για
να ζητήσουν εξηγήσεις.
Οι αυτοκινητιστές στις μεσογειακές χώρες --Ελλάδα, Ισπανία,
Ιταλία, Γαλλία-- θεωρούνται γενικά οι πλέον «αναιδείς» από τους πολίτες άλλων
χωρών. Μεταξύ άλλων κακών πρακτικών, οι Γάλλοι είναι μεταξύ εκείνων που
χρησιμοποιούν λιγότερο το φλας (63%) και οι Ισπανοί πατάνε τακτικά το κλάξον
(66%) στους οδηγούς που τους εκνευρίζουν.
Όσον αφορά τους Σουηδούς, θεωρούνται οι πιο ευγενικοί και
τους ακολουθούν οι Σλοβάκοι και οι Βρετανοί.
Καθώς πλησιάζει η αναχώρηση για τις καλοκαιρινές διακοπές,
υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι Ευρωπαίοι να διασταυρωθούν στους δρόμους έχοντας
τα μάτια καρφωμένα σε ένα smartphone ή σε ένα GPS, κάτι που κάνουν σε μεγάλο
βαθμό ανεξάρτητα από τη χώρα καταγωγής: 41% των αυτοκινητιστών ρυθμίζουν τις
παραμέτρους στο GPS ενώ οδηγούν, σχεδόν ένα τρίτο (30%) τηλεφωνούν χωρίς
hands-free και ένας στους τέσσερις (24%) γράφουν ή διαβάζουν μηνύματα
ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή SMS στο τιμόνι (38% για τους κάτω των 35 ετών).
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Ipsos από τις 19
Ιανουαρίου έως τις 27 Φεβρουαρίου 2018 μέσω διαδικτύου σε 11.038 ανθρώπους
ηλικίας 15 ετών και άνω, από τους οποίους τουλάχιστον 1.000 σε κάθε μία από τις
έντεκα χώρες που περιλαμβάνει η έρευνα. Η αντιπροσωπευτικότητα κάθε δείγματος
διασφαλίστηκε με τη μέθοδο των ποσοστώσεων.
Αναδημοσίευση: amna.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου