Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2019

Έργα που δείχνουν έλλειψη μελέτης
αλλά και μεγάλη προχειρότητα

Μέχρι το τέλος του 2018 παραδόθηκαν τελικά τα «έργα ανάπλασης» του κέντρου της Λάρισας. Εκτός της Ηπείρου και της Μανδηλαρά, και η Μεγάλου Αλεξάνδρου αλλά και η Βενιζέλου με την Φιλελλήνων.
Ετοιμαζόμουν να γράψω πόσο όμορφοι είναι οι πεζόδρομοι, που κυκλοφορούνε όμως ταξί και λεωφορεία. Με τα παρτέρια με λουλούδια ανάμεσα στον ποδηλατόδρομο και τον χώρο που περνάνε τα λίγα οχήματα.
Αλλά και για τις ατέλειες, με τα πλακάκια που κουνιούνται στην διασταύρωση Μεγάλου Αλεξάνδρου και Πατρόκλου ή και τα πλακάκια που σπάσαν πριν περάσει ένας μήνας.
Να επισημάνω τα «κολωνάκια» που έβαλαν στη παραπάνω διασταύρωση, καθώς κι επί της Παπακυριαζή με αποτέλεσμα να μην έχει πρόσβαση η Πλατεία Ταχυδρομείου.
Βέβαια από τις αρχές του χρόνου, κάποιοι «ξήλωσαν» το ένα κολωνάκι στην Πατρόκλου και υπάρχει η σχετική «τρύπα» (στη φωτο δεξια), με το κολωνάκι να καταλήγει στο παρτέρι (φωτό αριστερά). Απορώ γιατί δεν το εξαφανήσαν από εκεί. Γιατί για να το βγάλει κάποιος; πιστεύω πως κάτι σοβαρό ήθελε να περάσει. Γιατί άλως δε θα έκανε τόσο μεγάλη προσπάθεια, αλλά θα έφευγε από τη Παπαναστασίου.
Υπήρξε βέβαια και το περιστατικό της Δευτέρας 15/1 που έπρεπε να περάσει το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ από την Μεγάλου Αλεξάνδρου προς την πλατεία Ταχυδρομείου και δεν μπόρεσε. Στη διαμαρτυρία του ΕΚΑΒ ο Δήμος Λάρισας απάντησε πως έπρεπε να ξέρουν για τα κολωνάκια. Και προφανώς να πάνε από αλλού.
Κι αν χρειαζόταν πυροσβεστική; Πάνω από ένα όχημα; Πώς θα μπορούσε αυτό που θα ήταν στο αδιέξοδο να φύγει να ξαναγεμίσει νερό;
Όπως μπορεί να δει κανείς στην φωτό, κάποιος προσπάθησε «να βγάλει» το ένα κολονάκι μια που, το δεξιά, φαίνεται πως κάποιος το επιχείρησε. Σημειώνω πως στην ίδια φωτογραφία διακρίνεται  στο πλακάκι με τους οδηγούς για τυφλούς, πως είναι σπασμένο. Και δεν έχει ούτε δυο μήνες που δόθηκε στην κυκλοφορία το έργο «ανάπλασης».
Τις ίδιες περίπου μέρες «έσκασε» και το θέμα της Μανδηλαρά. Με την καθίζηση κοντά στην οδό Μπότσαρη. Δε θέλω να περιαυτολογήσω, αλλά το είχα επισημάνει από τις 22 Οκτωβρίου πως η ποιότητα της ασφάλτου δεν είναι καλή. Αν και είμαι τελείως άσχετος με την ασφαλτόστρωση. Μόνο έχω δει να ασφαλτοστρώνονται αρκετά χιλιόμετρα, όπως όλοι όσοι μεγάλωσαν σε χωριά.
Είχα γράψει στο σημείωμά μου «…δε θα μιλήσω για κακοτεχνίες και για κακή ποιότητα της ασφάλτου. Γιατί δεν είμαι ειδικός να ξεχωρίζω την ποιότητα του τάπητα, αν και «δεν μου γέμισε το μάτι». Δείτε εδώ τί έγραψα πριν τρεις μήνες.  Είναι αλήθεια βέβαια, πως όσο περνούν οι μέρες και την «πατάνε» τα λιγοστά αυτοκίνητα ο δρόμος δείχνει πιο καλός.»
Κι αυτά που λέει η Δημοτική αρχή περί «αγωγού ομβρίων που εκτιμάται ότι κατασκευάστηκε το 1940» εγώ τ’ «ακούω βερεσέ». Κι αυτό γιατί η καθίζηση δεν έγινε σ’ ένα δρόμο που δεν υπήρχε κυκλοφορία. Έγινε στο κέντρο της Λάρισας και τα τελευταία 50 τουλάχιστον χρόνια ασφαλτοστρώθηκε πολλές φορές και βαριά οχήματα φυσικά περάσαν από εκεί. Κάποια στιγμή λοιπόν έπρεπε κάτι να δείξει και να ρίξουν το χαλίκι που χρειάζεται ώστε να «μπαζωθεί» καλά μια που θα «έπεφτε άσφαλτος» στο τέλος.
Αυτό που πιστεύω βλέποντας την φωτογραφία, απλά ο εργολάβος βιαζόταν να παραδώσει το έργο του. Δεν τον «πάτησε» όσο έπρεπε ήταν και η ποιότητα της ασφάλτου δεύτερης κατηγορίας και η ζημιά έγινε. Πολύ φοβάμαι πως η Μανδηλαρά θα έχει σύντομα κι αλλού προβλήματα. Παίζει φυσικά ρόλο και το βάρος των οχημάτων που θα κυκλοφορούν αλλά και οι καιρικές συνθήκες.


Φωτογραφίες απόonlarissa.gr κι εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου