Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2016

Πώς ένα εξώφυλλο του Ιουνίου 2015
γίνεται είδηση σήμερα στο διαδίκτυο


Το Charlie Hebdo "ξαναχτυπά": Σώστε την Ευρώπη, πνίξτε έναν Ελληνα!
Αίσθηση και πάλι προκαλεί το νέο εξώφυλλο του γαλλικού σατυρικού περιοδικού
Το γαλλικό περιοδικό Charlie Hebdo είναι γνωστό για τα εμπρηστικά εξώφυλλα του. Αίσθηση και πάλι προκαλεί το νέο εξώφυλλο του γαλλικού σατυρικού περιοδικού, το οποίο απεικονίζει σε καρτούν την Κριστίν Λαγκάρντ να βάζει το κεφάλι ενός σε μια λεκάνη με νερό σε μια προσπάθεια να τον πνίξει….
Ο άνθρωπος αυτός όπως υπονοείται σαφώς είναι Έλληνας και στο πρωτοσέλιδο του το περιοδικό έχει τίτλο: «Σώστε την Ευρώπη! Πνίξτε έναν Έλληνα».
* * *
Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύτικε σε πολλά site και blog το περασμένο Παρασκευο – Σαββατοκύριακο. Μάλιστα υπήρχε και το εξώφυλλο του περιοδικού, που πραγματικά είναι εξοργιστικό.
Μόνο που το τεύχος ΔΕΝ είναι καινούριο. Είναι από ενάμιση χρόνο πριν (αν πατήσετε πάνω, κάνετε «κλικ», και μεγαλώσει η εικόνα θα το δείτε. Με κάποια δυσκολία βέβαια σε φυσικό μέγεθος φαίνεται στη «ράχη» του περιοδικού ψηλά. Μπροστά από τον αριθμό τεύχους με έντονα γράμματα, Νο 1196. Εκεί φαίνεται η ημερομηνία κυκλοφορίας του η οποία είναι 24 Ιουνίου 2015.
Όποιος κάνει αναζήτηση στο Google τον τίτλο του κειμένου, ή  Αθλιο εξώφυλλο του Charlie Hebdo κατά της Ελλάδας που έψαξα εγώ, θα βγουν πολλές ειδησεογραφικές σελίδες, blog ακόμη και ηλεκτρονικές σελίδες εφημερίδων και «σοβαρών» Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Και μάλιστα θα δείτε, επειδή το Google βγάζει και πότε έγινε η συγκεκριμένη ανάρτηση, πως τα αρχικά είναι το συγκεκριμένο Παρασκευο – σαββατοκύριακο.
Να σημειώσω ότι είναι παλιό το εξώφυλλο, το αποκάλυψαν κάποια «τσακάλια» στο twitter κι εγώ απλά το επιβεβαίωσα.
Τα σημειώνω όλα αυτά για δύο λόγους. Προς γνώση όλων μας, να «μη τρώμε αμάσητο ότι μας σερβίρουν και στο Internet. Γιατί εδώ μέσα ειδικά μπορεί να γράψει κυριολεκτικά όποιος θέλει ότι θέλει. Και μια είδηση είτε μπορεί να είναι παλία, όπως το εξώφυλλο Charlie Hebdo. Που κάποιος το έβαλε είτε από λάθος, είτε για να κάνει πλάκα.
Όμως κανείς από τα site που το αναδημοσίευσαν δεν το είδε; Βέβαια όταν έγινε ο σεχετικός, μικρός είναι αλήθεια, χαμός στο twitter κάποιοι το απέσυραν. Αλλά στο google «ότι γράφει δεν ξεγράφει». Απλά αν θελήσεις να οδηγηθείς σε σελίδα που πλέον δεν υπάρχει θα σου βγάλει ανάλογο μήνυμα.
Πάντως το ότι δεν είδαν πως πρόκειται για «trollια», όπως απαράδεκτα λένε κάποιοι ΚΑΙ αυτές τις περιπτώσεις, ίσως να σημαίνει πολλά πράγματα. Όπως μπορεί να μην έχουν καμιά σχέση με την δημοσιογραφία αυτοί που ασχολούνται με αναδημοσίευση ειδήσεων από «πηγές» στο ίντερνετ. Ή να μην έχουν χρόνο να το ψάξουν παραπάνω όπως και να μη ξέρουν πώς να το κάνουν. Ότι πάντως και να φταίει σε κάθε site, δείχνει πως αυτοί που τα βάλαν είναι κακοπληρωμένη ή οι συνθήκες εργασίας δεν είναι καλές. Το πιο πιθανό και τα δυο.