Σε άρθρο της στην τοπική «Ελευθερία» στις 24 Φεβρουαρίου, η Ρένα Καραλαριώτου εκφράζει την αντίθεσή της με την ανάπλαση της Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Στα όσα λέει, έχει δίκιο και το πώς φαντάζεται την Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Δρόμος ήπιας κυκλοφορίας και να συνυπάρχουν όλα τα μεταφορικά μέσα μαζί με ΙΧ, πιστεύω την θέλουν όλοι οι Λαρισαίοι. Πώς όμως φαντάζεται ο νυν δημάρχός μας, την ανάπλαση του συγκεκριμένου δρόμου; Τον θέλει όπως ακριβώς η κ. Καραλαριώτου, όμως με τη σημαντική διαφορά πως δε θα «εισέρχονται» τα ΙΧ.
Δρόμος ήπιας κυκλοφορίας και να συνυπάρχουν όλα τα μεταφορικά μέσα μαζί με ΙΧ, πιστεύω την θέλουν όλοι οι Λαρισαίοι. Πώς όμως φαντάζεται ο νυν δημάρχός μας, την ανάπλαση του συγκεκριμένου δρόμου; Τον θέλει όπως ακριβώς η κ. Καραλαριώτου, όμως με τη σημαντική διαφορά πως δε θα «εισέρχονται» τα ΙΧ.
Αυτά βγαίνουν πιο έξω σε ήπιας κυκλοφορίας δρόμους. Ήδη
αρχίσαν έργα επί της Ηπείρου, μετατρέποντας τον έτσι. Δηλαδή γίνεται πιο στενός
ώστε να χωρά μόνο ένα αυτοκίνητο. Τέλος λοιπόν το παρκάρισμα εκατέρωθεν του δρόμου, αλλά και η
ολιγόλεπτη στάθμευση.
Η ιδέα είναι όχι μόνο να μη σταθμεύουν στην συγκεκριμένη
οδό, αλλά και να μη σταματούν κιόλας. Δεν ξέρω αν «αναμορφωθεί» όλη η οδός
Ηπείρου, αλλά το κεντρικότερο μέρος της, μεταξύ Ανθίμου Γαζή και Παναγούλη
σίγουρα.
Δημοσιεύω, στην αρχή του κειμένου, πρόσφατη φωτογραφία με την οδό Ηπείρου στη διασταύρωσή της με την Ρούσβελτ που γίνονται
έργα. Φαίνεται καθαρά από το κόκκινο πλαστικό διχτάκι, αριστερά στη φωτογραφία,
ως εκεί που αρχίζει το παρκαρισμένο αυτοκίνητο. Μάλιστα φαίνεται καθαρά που
έχουν «κόψει την άσφαλτο» και ως εκεί θα φτάνει το πεζοδρόμιο. Όπως δείχνει,
και μ’ αυτή τη λογική «ανακατασκευάζεται» η Ηπείρου, μετατρέπεται σε «ήπιας
κυκλοφορίας».
Βέβαια το τι θα γίνει με τα, όχι πολλά είναι αλήθεια,
καταστήματα της περιοχής κανείς δεν το λέει. Στο κάτω κάτω είναι τόσο λίγα, ας
φύγουν. Μαζί με την Ηπείρου όπως βλέπετε
στον χάρτη που ξαναδημοσιεύω θα «αναμορφωθεί» και η Ασκληπιού και η Παναγούλη κ
η Μανδηλαρά και η Παπαναστασίου. Και η Κύπρου (που εκτός του τμήματος από τη
κεντρική πλατεία ως την Παναγούλη που θα πεζοδρομηθεί) θα είναι όπως η Μεγάλου
Αλεξάνδρου.
Όλοι αυτοί οι δρόμοι έχουν καταστήματα. Που πρέπει να
ανεφοδιάζονται. Κι εδώ δεν είναι πεζόδρομοι να γίνετε η παράβαση αλλά τα
καταστήματα να κάνουν τη δουλεία τους. Είναι στενός δρόμος που όση ώρα θα
ξεφορτώσει το φορτηγό, ο δρόμος θα είναι κλειστός.
Υπάρχει βέβαια και το άλλο πρόβλημα. Στους συγκεκριμένους
δρόμους έχουν χορηγηθεί άδειες να σταθμεύουν οι μόνιμοι κάτοικοι. Βέβαια όταν
φύγει κάποιος «μόνιμος» για να πάει στη δουλειά του ή τη βόλτα του τον χώρο θα
το καταλάβει κάποιος επισκέπτης. Παράνομα γι’ αυτό «εισπράττει κλήση».
Τώρα που θα πάνε όλα αυτά τα αυτοκίνητα; Στο πάρκινγκ θα
απαντήσει κάποιος. ΠΟΥ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ. Αν και είμαι σίγουρος πως
δεν θα είναι δωρεάν αλλά οι μόνιμοι κάτοικοι που δεν έχουν ή νοικιάζουν κάποιο πάρκινγκ,
θα γίνουν έρμαιο των διαθέσεων των επιχειρήσεων. Δημοτικών και ιδιωτικών.
Αλλά ας πούμε πως θα πάνε όλα καλά, όπως τα σχεδιάζουν. Θα
γίνουν μεγάλα πεζοδρόμια κι ο κόσμος θα περπατάει. Ας δεχτώ πως πραγματικά, η
Ηπείρου και οι άλλοι δρόμοι, θα είναι όμορφοι κι εξυπηρετικοί για τον πεζό με
τα μεγάλα πεζοδρόμια που στην άκρη τους θα έχουν ποδηλατοδρόμους. Θα είναι μία
όαση η Μεγάλου Αλεξάνδρου με τα μεγάλα πεζοδρόμια, με τους ποδηλατοδρόμους πάντα,
να περπατά κανείς και να μην έχει τα αυτοκίνητα να κάνουν θόρυβο με τα
μποτιλιαρίσματα.
Ναι στη θεωρία και μόνο για τους κατοίκους του. Γιατί τόσο
οι επισκέπτες όσο και οι κάτοικοι των συνοικιών θα πρέπει να περπατήσουν. Και
μάλιστα πολλοί, αρκετά. Μάλιστα με τις τιμές που έχει το εισιτήριο στο αστικό
ΚΤΕΛ, θα προτιμήσει κάποιος άλλη επιλογή παρά να πάει στο κέντρο. Υπάρχουν κι
άλλες υπέροχες πλατείες κι εξυπηρετικότατα εμπορικά κέντρα. Έτσι θα «τελειώνει»
σιγά σιγά το εμπορικό κέντρο της Λάρισας.
Ξεχνά λοιπόν η Δημοτική αρχή, πως δεν μιλάμε για μία συνοικία.
Μιλάμε αλλά για το κέντρο. Με την αγορά και τις καφετέριες της. Μάλιστα όταν η
πόλη μας έχει χαρακτηρισθεί ως «η πόλη του καφέ», «η πόλη των καφέ» θα έλεγα
εγώ. Μια που η πόλη έχει πολλές καφετέριες με πολλές από αυτές να βρίσκονται
στο κέντρο.
Αυτή την αγορά θα καταστρέψει η δημοτική αρχή που δείχνει να
μισεί τους Λαρισαίους και φανατικότερα τους καταστηματάρχες της πόλης.
Θα πείτε πως είμαι υπερβολικός. Ίσως να είμαι, αλλά δεν είναι καιροί για πειράματα και κανείς δεν ξέρει πώς θα αντιδράσει ο κόσμος στις ουτοπικές επιλογές της δημοτικής αρχής. Που πρέπει να καταλάβει επιτέλους πως η Λάρισα που τους έκανε την τιμή να τους εκλέξουν έχει τη δυναμικότερη αγορά της Θεσσαλίας.
Θα πείτε πως είμαι υπερβολικός. Ίσως να είμαι, αλλά δεν είναι καιροί για πειράματα και κανείς δεν ξέρει πώς θα αντιδράσει ο κόσμος στις ουτοπικές επιλογές της δημοτικής αρχής. Που πρέπει να καταλάβει επιτέλους πως η Λάρισα που τους έκανε την τιμή να τους εκλέξουν έχει τη δυναμικότερη αγορά της Θεσσαλίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου