Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 2 Μαρτίου 2018

Σκάνδαλα χωρίς τέλος -
Μετά τη Novartis το Μετρό



Οι μίζες στην Ελλάδα, δεν έχουν τέλος. Δεν είχαν τουλάχιστον. Εκτός από το σκάνδαλο της Novartis, που στοιχεία της έρχονται από το FBI, αναφορές από τις γερμανικές αρχές για μίζες ύψους 370.000 ευρώ που αφορούν την ανάθεση και υλοποίηση έργων του Μετρό στην Αθήνα στην περίοδο 2003-2007.
Το αξιοσημείωτο είναι πως πάλι πίσω από αυτό το σκάνδαλο είναι μία Γερμανική Εταιρεία, Προφανώς θα έχουμε «εκρηκτική» συνέχεια στα πολιτικά πράγματα της χώρας μας. Ας δούμε τι γράφει η ενημερωτική σελίδα του πρώην ΔΟΛ και νυν ΔΟΜ, in.gr, μια που το Λαμπράκη έγινε Μαρινάκη. Σελίδα ενός Δημοσιογραφικού οργανισμού που είναι άκρως αντιπολιτευτικός και η απογευματινή εφημερίδα του «ΤΑ ΝΕΑ» δεν αναφέρει τίποτε στο πρωτοσέλιδό της. Σημειώνω πως δεν είναι ολόκληρο το κείμενο (όπως και διόρθωσα τον τίτλο) του in.gr, ενώ έχω πάρει στοιχεία και από το επίσης αντιπολιτευτικό protothema.gr.
* * *
Μίζες ύψους 370.000 ευρώ, σε βαλίτσες, για την ανάθεση και υλοποίηση έργων του Μετρό, στην Αθήνα, κατά την περίοδο 2003-2007 αλλά και συγκεκριμένο ποσοστό προμήθειας για ελληνικά πολιτικά κόμματα, αποκαλύπτουν στοιχεία, που έφτασαν από τις γερμανικές αρχές στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας.
Το υλικό αυτό -καταθέσεις στη γερμανική Δικαιοσύνη, έγγραφα και ηλεκτρονικά αρχεία που έχουν σταλεί στους αρμόδιους εισαγγελείς- έχει συγκεντρωθεί στο πλαίσιο της έρευνας που διενεργούν καιρό τώρα οι ελληνικές αρχές, για την εκτέλεση και την υλοποίηση σύμβασης παροχής υπηρεσιών συμβούλων στην κοινοπραξία της Αττικό Μετρό.
Οι μίζες φέρονται να διοχετεύονταν, σε μετρητά, προς κρατικούς αξιωματούχους, ενώ 5% - 7% λέγεται ότι ήταν το ποσοστό που είχε «τιμολογηθεί» για πολιτικά κόμματα. Πίσω από τις καταβολές των χρημάτων εμφανίζεται η γερμανική εταιρεία Deutsche Bahn η οποία συμμετείχε στην Κοινοπραξία Συμβούλων Μετρό Ελλάδος, με τις εταιρείες Thales (γνωστή στις ελληνικές Αρχές από τα εξοπλιστικά προγράμματα, καθώς εμπλέκεται στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου), Lahmeyer και ΟΜΕΚ, για την υλοποίηση του σχεδιασμού και της επίβλεψης των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.
Η γερμανική εταιρεία που είχε αναλάβει το διάστημα 2003-2007 τρία έργα, μεταξύ των οποίων και τον σταθμό «Ελληνικό» του μετρό, φέρεται να διοχέτευε τις μίζες στην Ελλάδα, μέσω προσώπου, το οποίο κατονομάζει με κωδική ονομασία σε κατάθεση που έδωσε στη Γερμανία διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας.
Παρά το γεγονός ότι αρχικώς υπήρχε τραπεζικός λογαριασμός στην Ελλάδα για τον σκοπό αυτό, εντούτοις ο λογαριασμός φαίνεται ότι έκλεισε, καθώς προτιμήθηκαν τα μετρητά.
Όπως υπογραμμίζει στην κατάθεσή του το διευθυντικό στέλεχος της γερμανικής εταιρείας, σε κάθε έργο είχαν «τιμολογήσει ποσοστό 5-7% επί της μίζας για τα πολιτικά κόμματα» που κυριαρχούσαν στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας εκείνη την εποχή.
Ο συγκεκριμένος μεσάζων δεχόταν -όπως λέγεται- ισχυρές πιέσεις ώστε να φέρει σε επαφή τους ιθύνοντες με τους αποδέκτες των χρημάτων.
Μετά τις εξελίξεις, η Εισαγγελία άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις για ενεργητική δωροδοκία, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του Δημοσίου σε βάρος δύο προσώπων, εκπροσώπων των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ, οι οποίοι ήδη είναι κατηγορούμενοι από τον περασμένο Νοέμβριο για μίζες μέσω εικονικών τιμολογίων στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων έργων.

Μετά την αποστολή των σημαντικών αυτών στοιχείων βασικό ζητούμενο για τις ελληνικές δικαστικές αρχές και συγκεκριμένα για τον ανακριτή Διαφθοράς που χειρίζεται πλέον την υπόθεση, είναι να εντοπιστούν τα πρόσωπα που κατέληξαν οι μίζες με στόχο να ανατεθούν στην κοινοπραξία ο σχεδιασμός και η επίβλεψη των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.
Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι ο πρόεδρος της εταιρείας Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, έχει δηλώσει ότι τόσο ο ίδιος όσο και η διοίκηση, είναι στη διάθεση των εισαγγελικών αρχών, προκειμένου να ριχθεί φως στην υπόθεση.
Σε δηλώσεις του έχει υπογραμμίσει χαρακτηριστικά: «Πρόκειται για μια υπόθεση, που συνέβη πριν από 15 χρόνια, προτού εμείς αναλάβουμε την Αττικό Μετρό ως νέα διοίκηση, άρα πρόκειται για μια υπόθεση η οποία είναι εκτός, εντελώς, των δικών μας ορίων διοίκησης».


Αναδημοσίευση: in.gr
Πηγή: protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου