Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

Περί τιμής του σταριού και τιμής των πρϊόντων του στην Ελλάδα
ή ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΑΡΙΟΥ

Πυρκαγιές λέει στη Ρωσία,καύσωνας στον Καναδά που κατέστρεψαν μεγάλη παραγωγή σιταριού στο Βόρειο ημισφαίριο. Ως αποτέλεσμα έχουμε άνοδο της τιμής του σιταριού.
Άνοδο; Ναι τώρα λέει είναι στα 0,22 ευρώ. Όταν την περυσινή σοδειά την πήραν με 0,15 ευρώ και σε μερικές περιπτώσεις λιγότερο. Και θα ανέβουν λέει ΟΛΑ τα προϊόντα που έχουν να κάνουν με το σιτάρι. Ψωμί, ζυμαρικά, γάλα, κρέας και τα παραγωγά τους. Μα είναι ακριβό το σιτάρι, έστω στα 0,25 ευρώ;
Ακριβό ήταν το 2007 που η τιμή του έφτασε στα 0,50 ευρώ και ανέβηκαν τα παραπάνω προϊόντα. Μετά κατακρημνίσθηκε η τιμή του στα 0,15 ευρώ πέσαν οι τιμές των προϊόντων που συνδέονται με το σιτάρι; Όχι. Άλλωστε στην χώρα μας ποια τιμή έχει πάει προς τα κάτω;
Στην Ελλάδα γίνεται χαμός αυτή την εποχή και για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων. Για τους μεταφορείς, τους ταξίτζηδες τους δικηγόρους ακόμη και τους φαρμακοποιούς.
Οι Έλληνες αγρότες; Μπορούν να πουλήσουν το σιτάρι τους εκεί που θέλουν; ΟΧΙ. Γιατί να μη μπορούν να το πουλήσουν απ’ ευθείας στον αρτοποιό αλεσμένο; Όλοι οι αγρότες έχουν πρόσφαση σε μυλωνάδες που μπορούν να αλέσουν το προϊόν τους.
Δεν θα πρέπει να υπάρχει αυτή η δυνατότητα; Υπάρχουν περιοχές, όπως η Θεσσαλία που ο φούρνος είναι δίπλα στο χωράφι.
Γιατί να μην έχει την δυνατότητα ο αρτοποιός του χωριού μου, πρώτα να πουλάει ψωμί το σιτάρι που παρήγαγε από τα λίγα χωραφάκια του και μετά να ψάξει σε όποιον αλευροβιομήχανο να πάρει πρώτη ύλη;
Οι αλευροβιομήχανοι βάζουν και βελτιωτικά άκουσα πρόσφατα.
Δηλαδή το ψωμί που τρώμε δεν είναι μόνο αλεύρι, νερό, αλάτι και μαγιά; Γιατί η μητέρα μου έτσι το φτιάχνει. Ποια η διαφορά μετά από το κατεψυγμένο ψωμί που θέλουν να έχουν οι μεγάλες αλυσίδες Σούπερ μάρκετς;
Κι εκεί δεν ξέρουμε τι έχει μέσα η ζύμη που ψήνουν και το ψωμί «του φούρνου της γειτονιάς μου» δεν ξέρω. Γι’ αυτό οι αρτοποιοί στο μόνο που διαφωνούν με το να έχουν καταψυγμένο ψωμί τα Σούπερ μάρκετς έχουν σχέση με τα τετραγωνικά του χώρου και τον εξοπλισμό;
Ε, στο κάτω κάτω και άλλα (χημικά σίγουρα) να βάζει μέσα ο αλευροβιομήχανος, ας έχει την δυνατότητα ο αγρότης να πουλήσει αλεύρι το στάρι του, στον αρτοποιό.
Ας έχει την δυνατότητα να «παζαρέψει» την τιμή ο αρτοποιός και ας μη βγάλει τόσο εμφανίσιμο ψωμί. Τόσο από ποιότητα (γεύση και θρεπτικότητα) όμως θα είναι τέλειο όσο και στην τιμή πιστεύω θα είναι αρκετά φθηνότερο.

Κι αν, παρ’ ελπίδα, κάνω κάπου λάθος ας διαλέξει ο καταναλωτής.
Αρκεί να το ξέρει. Να αγοράσει το «πολυτελείας» που θα είναι εμφανίσιμο, έστω πιο φθηνό ή το «κακομούτσουνο» χωριάτικο (πραγματικά χωριάτικο πια) ίσως ακριβότερο αλλά σίγουρα ποιοτικότερο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου