Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2015

Υπερβολικές οι χρεώσεις
των εταιριών κινητής τηλεφωνίας



Ο υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών Νίκος Χριστοδουλάκης κατά την παράδοση του υπουργείο στον Χρήστο Σπίρτζη, του είπε πως κατά τη σύντομη θητεία του διαπίστωσε ότι οι εταιρείες κινητής...τηλεφωνίας χρεώνουν υπερβολικά τους καταναλωτές, ενώ αποκάλυψε ότι ήδη έχει παραπέμψει το θέμα στην επιτροπή ανταγωνισμού.
Παρατήρησε μάλιστα στον κ. Σπίρτζη ότι είναι ένα θέμα που πρέπει να δει κατά προτεραιότητα γιατί αφορά το σύνολο των χρηστών κινητής τηλεφωνίας.
Να σημειώσω πως ο κ. Χριστοδουλάκης είχε «κυβερνητικά πόστα» σε καίριες θέσεις σ’ όλη την καταστροφική περίοδο των κυβερνήσεων του εκσυγχρονιστικού Σημιτικού ΠΑΣΟΚ.
* * *
Τι απαντούν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στις αιτιάσεις περί «υψηλών χρεώσεων»
Aντικρούουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας τις αιτιάσεις της απερχόμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για υπερβολικές χρεώσεις.
Σε ανακοίνωσή της η Ενωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας επισημαίνει ότι «με αφορμή σημερινή αναφορά της απερχόμενης ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για «υπερβολικές χρεώσεις», η οποία εκτιμάται ότι αφορά σε συνδρομητικές Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης, (ΥΠΠ δηλαδή τα πενταψήφια), η ΈΕΚΤ διευκρινίζει ότι:
Το θέμα δεν είναι αρμοδιότητα των Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας. Οι ΥΠΠ είναι υπηρεσίες περιεχομένου, οι οποίες στην πλειονότητά τους αναπτύσσονται και παρέχονται από τρίτους, αδειοδοτημένους από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) παρόχους, που έχουν και την αποκλειστική ευθύνη για το περιεχόμενο και τον τρόπο παροχής τους.
«Ανεξάρτητα πάντως από την ανωτέρω διευκρίνιση, επισημαίνουμε ότι :
• Ο Κλάδος Κινητών Επικοινωνιών προσφέρει τις υπηρεσίες του στους καταναλωτές με τις χαμηλότερες τιμές (προ φόρων) στην Ευρώπη. Από το 2008 έως σήμερα οι εταιρείες προχώρησαν σε συνολική μείωση των τιμών προ φόρων πάνω από 67% στη φωνή (κόστος ανά λεπτό ομιλίας) και πάνω από 90% στα δεδομένα (κόστος ανά Mb). Ωστόσο, οι χαμηλές αυτές τιμές δεν φτάνουν απαραίτητα στον καταναλωτή καθώς ο λογαριασμός του επιβαρύνεται με υψηλή φορολόγηση.
• Παρά τη συνολική μείωση των εσόδων του κλάδου και τη συνεχιζόμενη ύφεση, ο κλάδος παραμένει σταθερά ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές της ελληνικής οικονομίας. Μόνο για το 2014, οι επενδύσεις ανέρχονται σε 309 εκατομμύρια ευρώ (16% των εσόδων και 42% του EBITDA) κυρίως για δίκτυα νέας γενιάς, ενώ επενδύθηκαν επιπλέον 381 εκατομμύρια ευρώ για την απόκτηση αδειών χρήσης φάσματος. Ο κλάδος αντιμετωπίζει τον έβδομο χρόνο ύφεσης, αλλά εμφανίζονται τάσεις σταθεροποίησης, με τη χρήση των υπηρεσιών να αυξάνεται.


Αναδημοσίευση: exofitsio.blogspot.gr